تمام شدن شارژ باتری گوشی یکی از دردسرهای آشنا برای کاربران به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۶۰

با وجود این‌که امروزه انواع پاوربانک‌ها با ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف به بازار آمده‌ است، اما بیشتر آنها بزرگ و جاگیر هستند. فینگر پاو (Finger Pow) راه‌حلی دوست‌داشتنی برای همه کسانی است که دنبال وسیله‌ای جمع‌و‌جور برای شارژ باتری هستند. این وسیله آهن‌ربایی می‌تواند به پایین گوشی هوشمند متصل شود. فینگر پاو فقط 15 گرم وزن داشته و ضدآب است و با 30 دقیقه اتصال به گوشی می‌تواند میزان شارژ آن را حدود 25 درصد افزایش دهد. به‌این‌ترتیب با استفاده از چهار فینگر پاو به‌راحتی می‌توان یک گوشی را کامل شارژ کرد. همچنین پایه این وسیله با اتصال به برق شهری، چهار فینگر پاو را به‌صورت همزمان شارژ خواهد کرد.

کدی برای بچه‌ها

با بالا گرفتن تب آموزش برنامه‌نویسی و رباتیک به دانش‌آموزان در سراسر دنیا، انبوهی از محصولات در این زمینه به بازار آمده و احتمالا هر از چند گاهی در همین صفحه درباره یکی از آنها مطالبی خوانده باشید. کدی راکی (Codey rocky) یکی از جدیدترین گجت‌ها برای آموزش اصول کلی کدنویسی و نیز دادن برنامه به ربات برای انجام کارهای مختلف است. کدی راکی دارای چرخ است و می‌تواند روی سطوح مختلف حرکت کند. این گجت همچنین صفحه‌نمایشی برای نمایش تصاویر ساده موردنظر کاربر را دارد. بچه‌ها برای استفاده از این وسیله ابتدا باید با استفاده از رابط گرافیک برنامه‌نویسی، ‌فرمان‌هایی برای آن تعریف کنند. این رابط شباهت زیادی به نرم‌افزار معروف اسکرچ دارد. کدی راکی دارای حسگرهای مختلفی نظیر فروسرخ و نیز تشخیص رنگ است. کودکان 6 سال به بالا می‌توانند از آن استفاده کنند. این گجت 114 دلار است.

حفاظت از خانه بدون دوربین

بیشتر سامانه‌های جامع امنیتی خانه یا محل کار، مبتنی بر دوربین، دستگاه هشدار دود و انبوهی دیگر از حسگرهایی هستند که هر کدام به‌صورت جداگانه عمل می‌کنند. همچنین هزینه نصب هر کدام از این وسایل و در نتیجه هزینه نهایی سامانه امنیتی بسیار بالا خواهد بود. گجت جدیدی به نام پوینت (Point) راه‌حلی هوشمندانه برای این مساله دارد. پوینت دربردارنده مجموعه‌ای کامل از حسگرهای مختلف نظیر شناسایی دود، رطوبت، دما، فشار هوا و حرکت است. به محض شناسایی موردی مشکوک (نظیر صدای بلند در خانه یا دود) هشداری به گوشی هوشمند همه افراد تعریف شده در سامانه ارسال می‌شود. این گجت دارای فناوری یادگیری ماشینی است و درنتیجه با گذشت زمان بهتر می‌تواند موارد مشکوک را تشخیص دهد. علاوه بر اینها، هر دستگاه را می‌توان با دستگاه مورد استفاده توسط همسایه‌ها نیز هماهنگ کرد تا به‌این‌ترتیب امکان تشخیص دقیق مساله ایجاد شده فراهم شود.

همراه راننده

هر قدر کمیت و کیفیت ارتباط بین یک راننده با رانندگان دیگر افزایش یابد، ایمنی بیشتری نیز در جاده‌ها حکمفرما خواهد بود. با وجود این‌که راه‌حل‌هایی نظیر سامانه‌های پیشرفته ناوبری خودروهای هوشمند تاکنون به بازار عرضه شده‌ است، اما بیشتر آنها معمولا بسیار پرهزینه به شمار می‌رود. به همین دلیل «کار وینک» (Car Wink) می‌تواند گزینه جذابی برای رانندگان باشد.
«کار وینک» درواقع یک مجموعه شامل سامانه دریافت و تحلیل فرمان صوتی، صفحه‌نمایش قابل نصب روی شیشه عقب خودرو و نیز یک پنل خورشیدی است. راننده برای استفاده از این گجت کافی است فرمان موردنظر را به‌صورت صوتی اعلام کند. برای نمونه فرض کنید تصادفی رخ داده و راننده عقبی از آن اطلاع ندارد، کافی است عبارت «تصادف در جلو» را به «کار وینک» بگوییم تا تصویر یک تصادف و عبارت مذکور روی نمایشگر عقب خودرو ظاهر شده و راننده عقبی از ماجرا مطلع شود.

طراحی هوشمند داخلی

معماران و کارشناسان طراحی داخلی معمولا از نرم‌افزارها یا ابزارهای پیچیده برای طراحی استفاده می‌کنند. به همین دلیل شاید کاربران معمولی نتوانند از این ابزارها بهره‌مند شوند. آرکی‌اسکچ (ARCHISKETCH) ابزاری هوشمند است که می‌تواند امکان طراحی داخلی خانه یا محل کار را در اختیار کاربران معمولی قرار دهد. این وسیله دارای حسگر و نیز نور لیزر است. برای استفاده از آرکی‌اسکچ کافی است آن را روی گوشی هوشمند خود قرار دهیم. به‌این‌ترتیب به کمک نور لیزر این وسیله می‌توانیم ابعاد اتاق موردنظر را اندازه‌گیری کنیم. این اندازه‌ها به‌صورت خودکار وارد نرم‌افزار ویژه‌ای شده و محیط موردنظر به‌صورت دیجیتالی و سه‌بعدی شبیه‌سازی می‌شود. در نهایت کاربر می‌تواند طراحی موردنظر را از طریق افزودن مواردی نظیر انواع مبلمان به انجام رساند. همچنین به کمک عینک‌های ویژه واقعیت مجازی نیز می‌توان این تصویر را به‌صورت سه‌بعدی مشاهده کرد.

سه‌بعدی ساز تصاویر تلفن همراه

احتمالا گوی‌های شیشه‌ای را که درون آن تصاویر سه‌بعدی وجود دارند، دیده‌اید. این گوی‌ها با فناوری لیزر تولید شده و تصویر جسم موردنظر درون شیشه ایجاد می‌شود. چنین گوی‌هایی معمولا جنبه تزئینی دارند، اما ممکن است برای مقاصد دیگری ازجمله آموزش نیز به کار روند. در این میان، یک استارت‌آپ به فکر طراحی ابزاری ساده برای تولید چنین تصاویری افتاد که قابلیت حرکت نیز دارند. این ایده اولیه موجب شکل‌گیری هولهو (HOLHO) شد. هولهو ساختاری مشابه یک هرم دارد که کاربر می‌تواند آن را روی صفحه‌نمایش گوشی هوشمند یا تبلت خود قرار دهد. تصویر متحرک موردنظر روی صفحه‌نمایش از قسمت نوک هرم وارد آن شده و به‌این‌ترتیب به شکل سه‌بعدی نمایش داده می‌شود. این گجت قادر است تصاویری شگفت‌انگیز نظیر حرکت حیوانات را به‌صورت سه‌بعدی شبیه‌سازی کند. این وسیله 33 دلار قیمت داشته و زمستان امسال به بازار عرضه می‌شود.

چوب جادویی دیجیتال

در دنیای دیجیتال، بسیاری از کارهایی که تا پیش از این ناممکن به نظر می‌رسید، امکان‌پذیر شده است. ییهاو وند (Yeahaw Wand) یکی از این ابزارهاست که می‌تواند یک چوب جادویی را در اختیارتان قرار ‌دهد تا با حرکت دادن آن هر چیزی را بیافرینید! برای استفاده از این گجت که شباهت زیادی به یک قاشق دارد،‌ کافی است ابتدا اپلیکیشن ویژه آن را روی گوشی یا تبلت خود باز کرده و سپس ییهاو وند را جلوی دوربین آن حرکت دهید. به‌این‌ترتیب تصویری سه‌بعدی از حرکت این چوب جادویی ایجاد می‌شود. کاربر به‌راحتی می‌تواند این تصویر را به‌صورت سه‌بعدی چرخش داده یا ابعاد و رنگ آن را تغییر دهد. درواقع با کمک فناوری واقعیت افزوده می‌توانید تصویر شیء موردنظر را در دنیای واقعی مشاهده کنید. همچنین می‌توان فایل تصویر ایجاد شده را به دستگاه چاپگر سه‌بعدی ارسال کرد تا نمونه فیزیکی آن به دست آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها