وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

پرداخت وام ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان مناطق زلزله زده

جهانگیری در ستاد بحران سرپل ذهاب؛

پرداخت ۶۵ میلیون تومان وام و کمک بلاعوض به زلزله زدگان

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت در مجموع بیش از ۶۵ میلیون تومان وام و کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می‌کند و مردم از این طریق می‌توانند اسکان دائم خوبی داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۴۲
پرداخت ۶۵ میلیون تومان وام و کمک بلاعوض به زلزله زدگان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بعدازظهر امروز در نشست ستاد بحران سرپل ذهاب با بیان اینکه ایران به پشتوانه مرزداری کرمانشاه سرپا بوده و مدیون مردمان مرزدار این استان است، اظهار داشت: ما در کنار تلخی‌های زلزله دریافتیم که ظرفیت ملت ایران برای قدردانی ظرفیت بسیار بزرگی است که آن را در جنگ حس کرده بودیم و هرکسی به اندازه توانش کمک کرد.

وی افزود: این زلزله نشان داد که مذهب و قومیت در ایران عامل وحدت است نه تفرقه و حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه هم بسیار راهگشا بود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور هم در کرمانشاه جلسات مفیدی داشتند و نیرو‌های مسلح هم سنگ تمام گذاشتند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: عملکرد‌ها در زلزله کرمانشاه خوب بوده است. هلال احمر خوش درخشید، سربازان ارتش در لحظات اولیه بودند و مردم از آن‌ها متشکرند، سپاه پاسداران هم که پشتوانه کشور و یادگار امام است در همه حوادث میدان دار بوده و خدمت کرده است و در این اتفاق هم سنگ تمام گذاشته است.

وی اظهار داشت: با توان قوی و قابل توجه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) این قول داده شده که اسکان موقت ظرف یک ماه و نیم انجام شود.

جهانگیری تصریح کرد: کار بازسازی مناطق زلزله زده نیز باید با استحکام ویژه و استاندارد انجام شود.

۴۰ میلیون تومان وام کم بهره برای واحد‌های شهری و ۳۰ میلیون تومان برای واحد‌های روستایی

معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: دولت ۴۰ میلیون تومان وام کم بهره برای واحد‌های شهری و ۳۰ میلیون تومان هم برای واحد‌های روستایی زلزله زده پرداخت می‌کند، همچنین ۶ میلیون تومان بلاعوض برای منازل شهری و ۵ میلیون تومان هم برای روستا‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون تومان بلاعوض برای وسایل زندگی در شهر و روستا پرداخت خواهد شد، افزود: ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض نیزبرای اسکان موقت و یا کانکس که یکی از این‌ها به انتخاب خود مردم و تشخیص استان انجام خواهد شد در نظر گرفته شده است.

جهانگیری تصریح کرد: ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه هم برای شروع ساخت مسکن دائم به مردم پرداخت خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان تا دومیلیون تومان سیمان مجانی به مردم زلزله زده خواهد داد، خاطرنشان کرد: ۷ میلیون تومان هزینه پروانه‌های ساخت هم برای مردم زلزله زده محاسبه نخواهد شد.

وی اظهار داشت: مجموع این مبالغ بیش از ۶۵ میلیون تومان خواهد شد که مردم بتوانند یک اسکان دائم خوب داشته باشند.

اعطای ۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بخش دام پروری

جهانگیری در ادامه گفت:در بخش دام و دامپروری ۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر خواهیم گرفت تا مشکلات این بخش هم تا حدودی مرتفع شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: واحد‌های صنعتی آسیب دیده هم باید شناسایی و خسارت‌ها ارزیابی شود.

اعطای ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی

وی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحد‌های صنعتی در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: این میزان تسهیلات می‌تواند فرصت خوبی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال باشد.
جهانگیری یادآور شد: بودجه عمرانی استان کرمانشاه نیز برای سال جاری ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در باره سهمیه کنکور به زلزله زدگان هم تصمیم گیری خواهد شد، تأکید کرد: همچنین مدارس مناطق زلزله زده باید حداکثر تا آخر هفته جاری راه اندازی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها