رییس سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر فعالیت های کمک رسانی این جمعیت را در روزهای ابتدایی پس از زلزله کرمانشاه به دلیل نبود امنیت تاحدودی کمرنگ دانست و گفت:به دلیل نبود امنیت بسیاری از اقلام امدادی این جمعیت بدرستی توزیع نشده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۲۳
واکنش هلال احمر به حضور کمرنگ در زلزله کرمانشاه / تعویض چادرهای بی کیفیت با مقاوم

مرتضی سلیمی در گفت وگو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که خبرنگاران از حضور کمرنگ نیروهای جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده خبر می دهند، افزود: بله همینطور است و دلیل آن شرایط امنیتی منطقه بود که خوشبختانه با کمک نیروهای نظامی وارتش ،این امنیت تا حدودی برقرار شده واز این رو از شب گذشته کمک های جمعیت هلال احمر به شکل جدی تر آغاز شده است. بطوریکه با توجه به تسلطی که نیروهای امنیتی ونظامی توانستند بر منطقه داشته باشند نیروهای ما از دیشب 50هزار سبد غذایی به همراه تعدادقابل توجهی چادر را میان زلزله زدگان توزیع کرده اند.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای هلال احمر از امروز در مناطق زلزله زده همچنان پررنگ تر می شود گفت:از شب گذشته توزیع چادرها دوباره آغاز شده است ما قبلا دونوع چادر توزیع کردیم که یک نوع آن چندان کیفیت نداشت دلیل آن نیز شرایط بحرانی منطقه بود که ناچار به توزیع این چادرها شدیم تا زلزله زدگان مجبور نشوند شب را بدون چادر سپری کنند الان این چادرها را با نوع مقاوم وبا کیفیت تعویض کردیم.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که تعداد بالگردهای جمعیت نیز در این مناطق بسیار کم بوده است افزود: ما برای اولین بار در کشور توانستیم از 10 فروند بالگرد به هنگام امدادرسانی استفاده کنیم. ما با همین بالگردها تک به تک روستاها را مورد بازرسی وامدادرسانی قرار دادیم .

وی درپاسخ به این پرسش که گفته می شود نیروهای هلال احمر و ارتش از ورود نیروهای مردمی به روستاهای دوردست جلوگیری می کنند و می گویند توزیع کمک های مردمی را خودشان باید انجام دهند گفت: هلال احمر از چه قوه قهریه ای برخوردار است که بتواند جلوی کمک های مردمی را به زلزله زدگان بگیرد .ما دراین زمینه هیچ دخالتی نداریم.

وی با اشاره به اینکه اکنون 1800نفر از نیروهای امدادی هلال احمر در منطقه حضور دارند، ادامه داد: 33هزارو800 خانواده در 8شهر کرمانشاه براثر این زلزله دچار آسیب شدند که ما توانستیم تا کنون میان آنها 51 هزار تخته چادر توزیع کنیم هرچند که باز هم این توزیع ادامه خواهد داشت.

به گفته سلیمی ،به میزان کافی آب وغذا میان زلزله زدگان توزیع شده است.فقط چادر و مواد بهداشتی نیاز است که آن هم توزیع خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها