آخرین وضعیت زلزله زدگان در گفت وگو با جام جم آنلاین تشریح شد

نماینده قصر شیرین: سپاه و ارتش سنگ تمام گذاشتند

وزیر بهداشت گفت: احتمال افزایش آمار قربانیان زلزله استان کرمانشاه وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۴۵
احتمال افزایش آمار فوتی های زلزله کرمانشاه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در جلسه ستاد بحران کرمانشاه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است.

وی بیان کرد: ️توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.

وزیر بهداشت گفت: ️اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است، تا کنون به ۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود ۱۰۰۰ نفر از مصدومان، بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استانها از جمله تهران و البرز منتقل شدند

هاشمی گفت: ️حدس بنده این است که تعداد فوتی ها افزایش می یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می شود.

وی بیان کرد: تمام دستگاه های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله زده داشتند، بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد.

وزیر بهداشت یادآور شد: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.

هاشمی گفت: شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر و تعدادی از بیمارستانهای کرمانشاه، دارای قدمت بالایی است اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷ شهر استان کرمانشاه و ۱۹۰۰ روستای این استان درگیر زلزله هستند، افزود: کمک ارتش و سپاه، بیمارستانهای صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستانها اقامه دعوی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه️ برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، افزود: امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها