جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در اربعین امسال حوادث و تلفات جاده ای 40 درصدی کاهش یافته است، گفت: بیشترین سوانح رانندگی ناشی از واژگونی به علت خستگی و خواب آلودگی بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۳۴
کاهش 40 درصدی حوادث جاده ای اربعین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظم، انضباط و آرامش اربعین 96 بسیار بهتر از سال گذشته بود و امسال یگان های نظامی، انتظامی و دستگاه های اجرایی با آمادگی و مدیریت مناسب تری وارد کار شدند.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 300 هزار زائر از مرزهای سه گانه وارد کشور شدند که 200 هزار نفر آنان از مرز مهران بوده است و از مجموع 2 میلیون و 200 هزار زائر بیش از 60 درصد به کشور بازگشته اند.
جانشین ناجا یادآور شد: با وجود محدودیت زیرساخت های استان ایلام 100 هزار خودرو سواری اربعین امسال در مهران پارک شده است در حالی که جمعیت این شهر مرزی تنها 15 هزار نفر است.
سردار مومنی ادامه داد: نزدیک به 2 میلیون زائر امسال برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین از مسیر گذرگاه مرزی مهران تردد کرده اند.
جانشین ناجا با بیان اینکه برای آسان سازی تردد زوار محدویت هایی را اعمال کردیم، گفت: به منظور روان سازی تردد زائران بخصوص در مسیر ایلام به مهران با اعمال محدویت ها مشکلاتی برای مردم این مناطق ایجاد شد اما با همکاری و هم افزایی مردم روند رفت و آمد زائران حسینی در این استان بخوبی پیش رفت.
وی افزود: پلیس پیشگیری از ماه ها پیش در صحنه حضور داشت و با کنترل مدارک از ورود و خروج افراد بدون روادید با هدف رعایت مقررات 2 کشور جلوگیری شد که این از موارد مثبت و بارز اربعین 96 بود.
سردار مومنی با بیان اینکه سال آینده این آیین نزدیک به فصل گرما است، تاکید کرد: در اربعین 97 به علت تقارن با گرمای هوا امکان راهپیمایی طولانی وجود ندارد و باید تدابیر لازم برای حرکت زائران با کمترین مشکل اندیشیده شود.
جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: در هیچ جای دنیا سابقه تردد بیش از 2 میلیون نفر در مقطع زمانی 10 روزه و بدون حادثه خاص وجود ندارد و با وجود مشکل ها و درگیری پیرامون کشور باید قدر امنیت و این آرامش را با فرماندهی مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مختلف امنیتی دانست.
سردار مومنی با قدردانی از عملکرد خبرنگاران در اربعین 96 گفت: رسانه ها در انتقال لحظه ای رویدادها و اطلاع رسانی به جامعه به بهترین شکل عمل کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها