در جوامع ورزشی و فدراسیونها، آکادمی ها و مدارس ورزشی جایگاه ویژه ای در توسعه ورزش دارند؛ به عبارت دیگر مدارس ورزشی فرزند و حاصل دسترنج فدراسیونهای خود هستند.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۱۸
فرزندکُشی به سبک فدراسیون چوگان

جام جم آنلاین - یکی از ورزش هایی که توسعه آن بارها مورد تأکید قرار گرفته، چوگان است که خاستگاه آن ایران به شمار می رود.
فدراسیون چوگان ایران نزدیک به 15 سال است که تأسیس شده اما توسعه این ورزش مغفول مانده بود. مدرسه نونهالان، نوجوانان و استعدادیابی فدراسیون چوگان در آذرماه 1395 با حمایت رئیس پیشین فدراسیون و با همت و حمایت مالی بخش خصوصی با بهره گیری از تیم آموزشی مجرب و زبده و استفاده از اسبچه های ایرانی در مجموعه ورزشی شهدا «قصر فیروزه» تأسیس شد.
بلافاصله پس از تأسیس مدرسه، تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان با عشق و علاقه در مدرسه ثبت نام کردند که این اتفاق مهم در تاریخ چوگان ایران زمین، منحصر به فرد و ستودنی است.
با سپری شدن حدود 10 ماه از تأسیس مدرسه چوگان فدراسیون و پس از برکناری رئیس فدراسیون چوگان و به تبع آن برکناری مدیر مجموعه چوگان شهدا با توجه به اینکه مدرسه چوگان دستاورد ریاست قبلی فدراسیون بوده و بر خلاف نظر و میل هیأت رئیسه فدراسیون تأسیس شده بود، فدراسیون چوگان، مدرسه را به فرزندی قبول نکرد و حواشی به وجود آمده توسط هیأت رئیسه فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان، گریبان مدرسه چوگان فدراسیون را نیز گرفت و اکنون مسئولان مربوطه قصد دارند مدرسه چوگان فدراسیون را که تعداد زیادی کودک و نوجوان مشغول به آموزش چوگان هستند تعطیل کرده و از حیث انتفاع خارج کنند.
با وجود برگزاری جلسات متعدد و مذاکره اولیاء کودکان چوگان باز با مسئولان وزارت ورزش، سرپرست
فدراسیون چوگان و مدیر مجموعه ورزشی شهدا«قصر فیروزه»، متأسفانه تابلوها و بنرهای مدرسه چوگان، برداشته شده و رقابت های داخلی چوگان کودکان و نوجوانان به مرحله لغو شدن رسیده است. ثبت نام جدید از متقاضیان هم متوقف شده و کودکان و نوجوانان در حال آموزش نیز تا پایان آذرماه 96 اجازه آموزش و فعالیت در مدرسه چوگان را دارند.
با توجه به اینکه توسعه ورزش چوگان از دغدغه ها و سفارشات مسئولان نظام است، این رفتار مسئولین وزارت ورزش و جوانان و مجموعه های متبوع آن در امر توسعه ورزش چوگان، بسیار تعجب آور و سؤال برانگیز تلقی می شود.
وقت آن رسیده که مدیران چاره ای بیندیشند و از بسته شدن مدرسه چوگان فدراسیون جلوگیری کرده و با مسببان آن برخورد قانونی نمایند.
والدین مدرسه چوگان فدراسیون بارها درخواست کردند تا با وزیر محترم ورزش و جوانان ملاقات کوتاهی داشته باشند، اما تا این لحظه وزیر محترم ورزش و جوانان موافقت نکرده اند.

مهدی یاسی / رئیس انجمن اولیا مدرسه چوگان نونهالان و نوجوانان فدراسیون چوگان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها