نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نقشه‌های مناطق آزاد و تجاری را تحویل مجلس داده است و پس از بررسی به صحن علنی می‌آید.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۹۵

سید مهدی فرشادان در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اینکه نقشه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان تایید شده است، اظهارکرد: دولت نقشه‌های مناطق آزاد و تجاری را تحویل مجلس داده است و پس از بررسی به صحن علنی می‌آید.وی با اشاره به اینکه تمامی نقشه‌های مناطق آزاد و تجاری تحویل مجلس داده شده و در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است، عنوان کرد: کمیسیون اقتصادی پس از بررسی نقشه‌ها و تصویب در این کمیسیون آن را به صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی می‌فرستد.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما به عنوان نمایندگان استان کردستان با تمامی کمیسیون‌ها رایزنی کرده‌ایم و امیدواریم در زمان رای گیری به این لایحه رای دهند.فرشادان در خصوص راه آهن کردستان ذکر کرد: قطار مسیر همدان به کردستان در سه قطعه در حال ساخت است و پیمانکاران دو قطعه از آن مشخص شده و ظاهرا در برخی نقاط زیرسازی‌های آن آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند ساخت راه آهن کردستان به همدان رو به جلو است، بیان کرد: طرح راه آهن همدان-سنندج به تازگی پیمانکار آن مشخص شده و مشخص نیست چه زمانی عملیات عمرانی آن آغاز شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته 240 میلیارد توان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده بود و امسال هم 140 میلیارد تومان پیش بینی شده است ولی هنوز رقم تخصیص داده شده، شفاف نیست.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فاصله ایستگاه اصلی راه آهن کردستان، با داخل شهر تقریبا 30 کیلومتر است که این مهم برای ما قابل قبول نیست و درخواست داده ایم با جانمایی دقیق تر این ایستگاه را به سه راهی مریوان انتقال دهند و خوشبختانه موقعیت‌های مکانی آن در حال بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها