ملی‌پوشان والیبال ایران در سال ۲۰۱۸ حداقل ۱۳ رویداد مهم جهانی و آسیایی پیش‌رو خواهند داشت.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۶۸
رویدادهای مهم والیبال ایران در سال ۲۰۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ملی پوشان والیبال ایران در سال 2018 حداقل 13 رویداد مهم جهانی و آسیایی پیش رو خواهند داشت تا مردان و زنان این رشته ورزشی کشورمان در دو گروه مردان و زنان و در تمامی رده های سنی به میدان بروند.

مهمترین رویداد پیش رو، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان است که از 19 شهریور تا 8 مهرماه 1397 با حضور 24 تیم به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود.

تاکنون حضور 22 تیم در این رقابت ها قطعی شده است که از قاره کهن آسیا تیم های ایران، چین، ژاپن و استرالیا شرکت می کنند.

تیم‌های فرانسه، هلند، اسلوونی، روسیه، صربستان، فنلاند و بلژیک نیز در رقابت‌های انتخابی قاره اروپا سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان به دست آوردند. همچنین از قاره سبز حضور تیم‌های ایتالیا و بلغارستان به عنوان میزبانان و لهستان به عنوان قهرمان سال 2014 در این رقابت‌ها قطعی است.

تیم های برزیل و آرژانتین از آمریکای جنوبی سهمیه رقابت های جهانی به دست آوردند، تیم های تونس، مصر و کامرون از قاره آفریقا جهانی شدند و با سه تیم نورسیکا (آمریکا، جمهوری دومینیکن و کانادا) جمع تیم های مشخص شده قهرمانی مردان جهان در سال 2018 به 22 تیم می رسد.

دو سهمیه دیگر این رقابت ها در مسابقات انتخابی نورسیکا مشخص خواهد شد.

** لیگ ملت‌های والیبال

«لیگ ملت‌های والیبال» دیگر رویداد مهم سال 2018 است که در دو گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد و تیم ملی مردان ایران به همراه 15 تیم دیگر در رقابت های سطح یک آن شرکت می کند.

مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال سال 2018 مردان در مدت پنج هفته برگزار می شود که جمهوری اسلامی ایران در هفته پنجم دور مقدماتی میزبان است. در لیگ ملت های والیبال سال 2018 مردان هر تیم حداقل 15 بازی انجام می دهد که در مجموع 130 مسابقه برگزار خواهد شد.

سطح یک لیگ جهانی سال 2018 از چهارم خردادماه شروع می شود و تا سوم تیرماه ادامه خواهد داشت. رقابت های دور مقدماتی با حضور 16 تیم و در پنج هفته پیگیری می شود. جمهوری اسلامی ایران در هفته پنجم میزبان است.

هفته نخست لیگ جهانی 2018 طی روزهای چهارم، پنجم و ششم خردادماه 97 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در این هفته در کشور فرانسه به مصاف تیم های ژاپن، استرالیا و فرانسه خواهد رفت.

هفته دوم لیگ جهانی 2018 طی روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم خردادماه 97 برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران باید در آرژانتین با تیم‌های کانادا، ایتالیا و آرژانتین دیدار کند.

هفته سوم لیگ جهانی 2018 طی روزهای هجدهم، نوزدهم و بیستم خردادماه 97 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در روسیه به مصاف تیم‌های چین، برزیل و روسیه می رود.

هفته چهارم لیگ جهانی 2018 طی روزهای 25 ، 26 و 27 خردادماه برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در آمریکا به مصاف تیم‌های لهستان، صربستان و میزبان خواهد رفت.

هفته پنجم و پایانی لیگ جهانی 2018 طی روزهای اول، دوم و سوم تیرماه 97 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در تهران به مصاف تیم‌های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی می رود.

** بازی‌های آسیایی اندونزی

هجدهمین دوره بازی های آسیایی از 27 مرداد تا 11 شهریورماه سال آینده به میزبانی جاکارتا در کشور اندونزی برگزار می شود. والیبال سالنی و ساحلی نیز از جمله رشته های ورزشی این بازی‌هاست.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 با کسب 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز برای کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران و کسب عنوان پنجمی بازی ها خاتمه یافت که تیم ملی والیبال ایران عنوان قهرمانی و مدال طلای این بازی ها را در اختیار دارد و در سال 2018 نیز برای دفاع از آن به میدان می رود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تیم ملی ب والیبال مردان ایران در این بازی ها شرکت می کند.

** جام کنفدراسیون آسیا

مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا در سال 2018 برای نخستین بار در دو سطح یک و دو برگزار می شود که میزبان سطح یک مردان و زنان به کشورهای چین تایپه و تایلند واگذار شده است.

ششمین دوره جام کنفدراسیون والیبال آسیا (سطح یک) در گروه مردان از 18 تا 24 مردادماه سال 97 به میزبانی چین تایپه برگزار می شود و ایران نیز در این رقابت ها نماینده خواهد داشت.

ششمین دوره جام کنفدراسیون والیبال در گروه زنان (سطح یک) از 19 تا 25 شهریورماه سال آینده به میزبانی تایلند برگزار می شود.

همچنین نخستین دوره سطح دوی جام کنفدراسیون والیبال آسیا در گروه مردان از 15 تا 21 مردادماه در کشور قرقیزستان برگزار می شود که ایران در این رقابت ها نماینده نخواهد داشت چون در سطح یک شرکت می کند.

نخستین دوره سطح دوی جام کنفدراسیون والیبال آسیا در گروه زنان نیز از 8 تا 14 مردادماه سال 97 در کشور هنگ کنگ پیگیری خواهد شد. تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا رتبه نهم به دست آورد و احتمالا در این رقابت ها شرکت می کند.

پنجمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا از یکم تا هفتم مهرماه سال 95 با حضور هشت تیم برتر آسیا در تایلند برگزار شد و تیم ملی ب ایران با کسب عنوان قهرمانی به چهارمین مدال طلای ایران در این رقابت ها دست یافت.

** قهرمانی جوانان آسیا

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا از 30 تیرماه سال 97 در منامه پایتخت بحرین آغاز می شود و تا ششم مردادماه به مدت هشت روز پیگیری خواهد شد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال آسیا از 19 تا 27 تیرماه سال 95 به میزبان چین تایپه برگزار شد و تیم ملی والیبال جوانان ایران با پذیرش شکست در دیدار نهایی برابر چین به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

والیبال جوانان ایران تجربه حضور در پانزده دوره این رقابت ها در پرونده کاری خود دارد که پنج عنوان قهرمانی، سه نایب قهرمانی و دو مقام سومی ره آورد آنان از این رقابت ها است و در سال 2018 شانزدهمین حضور خود در این رقابت ها را تجربه خواهد کرد.

همچنین نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا از 20 تا 27 خردادماه سال 97 به مدت هشت روز در هانوی پایتخت ویتنام پیگیری خواهد شد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 19 سال دختر آسیا از دوم تا دهم مردادماه سال 1395 به میزبانی تایلند برگزار شد و تیم های چین، ژاپن و تایلند رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در سال 2018 پنجمین حضور خود در رقابت های قهرمانی آسیا را تجربه می کند و در دوره قبل در کشور تایلند به جایگاه نهمی دست یافت.

** قهرمانی نوجوانان آسیا

دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال آسیا از دهم تا هفدهم تیرماه سال آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر تبریز برگزار می شود.

والیبال نوجوانان ایران با هفت قهرمانی در قاره کهن آسیا که شش عنوان آن از سال 2005 تا 2014 به صورت متوالی به دست آمده است، عنوان پرافتخارترین کشور رقابت های قهرمانی آسیا را در پرونده کاری دارد و تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دوازدهمین حضور خود در این رقابت ها، به دنبال کسب هفتمین قهرمانی در تبریز است.

چهار تیم برتر مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال آسیا، سهمیه رقابت های جهانی سال 2019 را به دست می آورند.

همچنین دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر 17 سال آسیا از 30 اردیبشت ماه سال آینده به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند آغاز می‌شود و به مدت هشت روز پیگیری خواهد شد.

والیبال نوجوانان دختر ایران تا کنون در پنج دوره این رقابت ها شرکت کرده است که رتبه نهم در سال 2010 و 2017 بهترین جایگاه کسب شده ایران در این رقابت هاست. ملی پوشان ایران در سال‌های 2008، 2012 و 2014 رتبه‌های یازدهم، دهم و دهم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در رقابت های تایلند با هدایت میترا شعبانیان به دنبال ارتقاء جایگاه والیبال ایران در آسیاست.

** قهرمانی باشگاه‌های آسیا

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا در گروه مردان از 9 تا 16 مردادماه سال آینده به میزبانی نایپیداو پایتخت میانمار برگزار می شود.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا در سال 2017 از هفتم تا پانزدهم تیرماه سال جاری به میزبانی ویتنام برگزار شد و تیم بانک سرمایه در دومین حضور آسیایی خود برای دومین بار عنوان قهرمانی قاره کهن آسیا را به دست آورد. تیم های تویودا (ژاپن) و العربی (قطر) نیز مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.

همچنین نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا در گروه زنان نیز از 20 تا 27 تیرماه سال 97 در شهر «اوسکمن گورسک» قزاقستان برگزار خواهد شد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا در سال 2017 نیز از چهارم تا دهم خردادماه در شهر «اوسکمن گورسک» کشور قزاقستان برگزار شد که تیم بانک سرمایه نماینده زنان ایران در جایگاه ششم قرار گرفت.

قهرمان لیگ برتر مردان و زنان ایران در سال 96 سهمیه حضور در رقابت های سال 2018 آسیا به میزبانی میانمار و قزاقستان را به دست می آورند.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان در سال 2018 دیگر رویداد والیبال ایران خواهد بود که تیم بانک سرمایه با کسب عنوان قهرمانی آسیا در سال 2017 سهمیه حضور در آن را به دست آورده است.

** تور جهانی کیش

فدراسیون والیبال ایران امسال برای سومین سال متوالی میزبان مسابقات تور جهانی ساحلی است که این رقابت ها در جزیره کیش برگزار می شود.

نخستین دوره تور جهانی والیبال ساحلی در ایران از 27 تا 30 بهمن ماه سال 94 با حضور 48 تیم از 21 کشور جهان در جزیره کیش برگزار شد و تیم های قطر (جفرسون سانتوس پریرا – شریف یونوس)، روسیه (اولگ استویانوسکی – آرتم یارزوتکین) و لهستان (بارتوش لویژاک – پیوتر کانتور) مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

برگزاری شایسته نخستین دوره تور جهانی ساحلی تایید فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) را به همراه داشت تا جمهوری اسلامی ایران برای سه سال متوالی میزبان این رقابت ها شود. در دومین سال تور جهانی کیش تغییراتی نسبت به سال نخست ایجاد شد که سه ستاره شدن آن و افزایش 25 هزار دلاری جوایز از جمله آنان بود.

در تور جهانی سال 2017 کیش، تیم های روسیه (نیکیتا لیامین – ویاچزلاف کرازیلنیکوف)، لهستان (پیوتر کانتور – بارتوش لوزیاک) و روسیه (اولگ استویانوفسکی – آرتم یارزوتکین) به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

سومین دوره تور جهانی والیبال ساحلی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از یکم تا پنجم اسفندماه در جزیره کیش برگزار می شود.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال، تور جهانی کیش پنجمین رویداد ساحلی جهان در سال 2018 هست.

تورهای جهانی والیبال ساحلی سال 2018 با مسابقات چهار ستاره هلند از 13 تا 17 دیماه در دو گروه مردان و زنان آغاز می شود. همچنین تور جهانی یک ستاره مردان و زنان استرالیا نیز از 12 تا 15 بهمن و قبل از تور جهانی کیش برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها