در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی؛

کاراته ایران دومین تیم برتر جهان

فدراسیون جهانی کاراته در تازه‌ترین رنکینگ خود، ایران را به عنوان دومین تیم برتر کاراته جهان در تمامی رده‌های سنی معرفی کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۳۷
کاراته ایران دومین تیم برتر جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، فدراسیون جهانی کاراته (WKF) پس از دهمین دوره رقابت‌های کاراته نوجوانان، جوانان و امید‌های جهان، تازه‌ترین رنکینگ خود را اعلام کرد که در آن کاراته ایران با ۵۰۵۸۳ امتیاز در رتبه دوم جهان قرار گرفت.
مقام قهرمانی در پیکار‌های آسیا، کسب یک طلا و چهار نقره تیم پنج نفره ایران در بازی‌های جهانی لهستان، عنوان سوم در بازی‌های کشور‌های اسلامی، حضور موفق در لیگ‌های جهانی کاراته وان در سال ۲۰۱۷، مقام پنجم در مسابقات رده‌های پایه، از جمله موفقیت‌های کاراته ایران در یک سال گذشته بوده است. در رنکینگ انفرادی هم کاراته ایران تنها کشوری است که دارای ۲ رتبه نخست (امیر مهدی زاده نفر نخست وزن ۶۰- و سجاد گنج زاده کومیته‌کای نخست وزن ۸۴+) از آن کاراته‌کا‌های ایران است.

اما براساس رنکینگ تازه فدراسیون جهانی در بخش تیمی، ژاپن با ۲۶۰۷۷ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد. بعد از ایران، ترکیه با ۴۳۸۶۳ امتیاز تیم سوم جهان است، تیم‌های برزیل با ۳۸۳۳۷ امتیاز و مصر با ۳۷۴۵۲ امتیاز تیم‌های چهارم و پنجم جهان هستند.
فرانسه با ۳۶۸۷۶ امتیاز، اسپانیا با ۳۱۵۸۴ امتیاز، آمریکا با ۳۱۵۷۵ امتیاز، ایتالیا با ۲۹۹۶۴ امتیاز، استرالیا با ۲۸۲۷۵ امتیاز به ترتیب تیم‌های ششم تا دهم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارند.
همچنین مکزیک، قزاقستان، ونزوئلا، اندونزی، نیوزلند، عربستان سعودی، شیلی، کانادا، اوکراین، روسیه، آذربایجان تیم‌های بعدی رنکینگ هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها