فعال ارشد حوزه مطبوعات و رییس بخش فرهنگی روزنامه الشرق قطر ضمن تمجید از مواضع ایران نسبت به مردم قطر، کلام رهبری انقلاب مبنی بر دوری جستن از ابرقدرت ها را کاملا حکیمانه و درست بشمار آورد و گفت: امروز بر همگان ثابت شده سیاست های ایران در منطقه صحیح بوده و ادعاهای عربستان سعودی در مورد ایران از اساس باطل و خلاف واقع است.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۷۲
تمجید روزنامه نگار قطری از مواضع ایران و رهبری انقلاب

صالح غریب ضمن بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه جام جم در گفت و گو با جام جم آنلاین به تمجید مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به قطر پرداخت و افزود: زمانی که سه کشور مصر، امارات و بحرین به دستور و تبعیت از عربستان سعودی کشور ما را از زمین و هوا مورد تحریم قرار دادند، جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ سیاستی برادرانه و حکیمانه از مردم و دولت قطر حمایت کرد.

وی سیاست ایران در مورد قطر را شجاعانه و قدرتمندانه و مستقل خواند و افزود: مواضع ایران در حمایت از قطر و عدم همسویی آن با برخی کشورهای منطقه علیه ما نشان داد، تبلیغاتی که سعودی ها تاکنون ضد جمهوری اسلامی ایران می کردند باطل و سرتاسر دروغ است و لذا دولت هایی که ایران را عامل بحران در منطقه می دانند خود منشاء و سرچشمه اصلی آشوب و بی ثباتی در منطقه هستند.

این فعال رسانه ای خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران همواره دولت های منطقه را به عدم اطمینان به آمریکا و متحدان منطقه ای اش یعنی عربستان و رژیم صهیونیستی نصیحت می کردند. امروز که سیاست های خصمانه آمریکا و دوستان آن را در منطقه علیه قطر شاهد هستیم بیش از گذشته به آینده نگری و ژرفای کلام رهبری انقلاب پی می بریم لذا وقتی ایشان می فرمایند نباید به ابر قدرت ها وابسته بود و دلبستگی داشت این کلام کاملا درست و خردمندانه است و مواضع امیر قطر امروز هم راستای فرمایشات ایشان قرار دارد.

غریب با اشاره به اختلافات میان قطر و کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس تصریح کرد: ایران و قطر از گذشته دارای روابط دیرینه بوده اند اما سطح مناسبات پس از بوجود آمدن بحران میان دوحه و ریاض بطور چشمگیری رو به افزایش است. به گونه ای که در حال حاضر میان تهران و دوحه توافقات سیاسی اقتصادی اجتماعی در حوزه های مختلف در شرف انعقاد است.

وی در این زمینه اضافه کرد: امروز دریچه های خوبی به سوی روابط ایران و قطر گشوده شده است. ظرف یکی دو روز اخیر وزیر حمل و نقل کشورمان با حضور در ایران توافق نامه ترانزیتی زمینی و هوایی با تهران به امضا رسانده است و این مسئله به فصول مشترک دو کشور می افزاید.

غریب در خصوص سطح مبادلات سیاسی اقتصادی ایران به قطر گفت: اختصاص کریدور هوایی برای پرواز هواپیماهای قطری از طرف ایران نقطه عطفی در گسترش همکاری های دو کشور محسوب شده و این موضوع باعث افزایش حجم صادرات کالای ایرانی به قطر و واردات به ایران می شود.



وی افزود: در حال حاضر ایران از بازارهای جدید خوبی در قطر برخوردار شده است و الان محصولات تولید کننده کنندگان شما به شکل روزانه در کشور ما حضور دارد. قبل از بحران قطر به این شکل کالای ایرانی در قطر وجود نداشت.

این روزنامه نگار پیرامون نوع اجناس عرضه شده ساخت کشورمان در بازارهای قطر ادامه داد: لبنیات به طور کامل، سبزیجات، منسوجات و البسه در بازار موجود است. یکی دیگر از موارد مصالح ساختمانی است به طوری که امروز استادیوم های ورزشی برای بازی های جام جهانی2022 قطر با مصالح ساختمانی تولید ایران احداث می شود.

غریب خاطر نشان کرد: صادرات ایران به قطر موجب شد ما بازارهای دیگر کشورها را از سبد واردات خود حذف کنیم و مایحتاج ما توسط کالای ایرانی آن هم با کیفیت بالا تامین می شود.

وی افزود: بنده بعنوان یک شخص پیگیر و آگاه اعلام می کنم روابط تهران و دوحه روز به روز در حال افزایش و بهبود است و قطر در کنار ترکیه، در درجه اول جمهوری اسلامی ایران را نزدیکترین دوست و برادر برای مردم خود در منطقه قلمداد می کند.

مشروح این گفت و گو منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها