سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درخصوص یادداشت مندرج در یکی از خبرگزاری‌ها درباره ابراز تمایل رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا برای ملاقات با ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: چنین تمایلی توسط طرف آمریکایی مطرح شد که مورد موافقت جناب آقای دکتر روحانی، رئیس‌جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران قرار نگرفت.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۳۳

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی افزود: درخصوص سایر جزئیات و حواشی پرداخته شده در یادداشت مذکور باید تاکید کنم که مطالب مطرح شده و هر آنچه راجع به دیگران و بخصوص اقدامات آقای مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بیان شده است، نادرست بوده و قابل تائید نیست.

به‌دنبال انتشار این خبر به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پایگاه آمریکایی واکنشی از کاخ سفید منتشر کرده است.

به گزارش فارس در گزارش «هیل» آمده است: «کاخ سفید روز یکشنبه به هیل گفت که روایت مقام ایرانی (درباره ابراز تمایل ترامپ برای دیدار دوجانبه با روحانی)، «غلط» است.»

این رسانه آمریکایی، به توضیح بیشتری درباره این اظهارنظر و این‌که دقیقا چه مقام مسئولی در کاخ سفید این اظهارنظر را مطرح کرده، اشاره نکرده است.

درباره مسائل موشکی با هیچ فردی گفت‌وگو نخواهیم کرد

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری دیروز خود تاکید کرد: درباره مسائل موشکی با هیچ فرد و کشوری گفت‌وگو نخواهیم کرد زیرا این موضوع جزو مسائل دفاعی کشورمان است.

بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات منسوب به عباس عراقچی مبنی بر این‌که در حوزه موشکی مذاکره نداریم، اما در این باره گپ می‌زنیم و نیز شنیده‌ها درخصوص مذاکرات وی با سفیر آلمان درباره برنامه موشکی کشورمان اظهار کرد: موضع ما درخصوص برنامه موشکی همین است که بصراحت اعلام کردم و مباحثی که در این خصوص مطرح می‌شود، سوءتفاهمی است که احتمالا در نشستی ایجاد شده است.

پوتین فردا به تهران می‌آید

وی همچنین درباره سفر روز چهارشنبه پوتین به تهران همزمان با سفر رئیس شرکت روس اتم به بوشهر گفت: چهارشنبه مهمی پیش رو داریم ؛اجلاس سه جانبه که هیات‌های بلندپایه از روسیه و آذربایجان به تهران سفر می‌کنند و در دیدارهای دوجانبه نیز درخصوص مسائل مختلف با هم صحبت خواهند کرد.

قاسمی افزود: در این دیدارها افزون بر مسائل دوجانبه درخصوص مسائل منطقه و جهان نیز رایزنی خواهد شد. ما این اجلاس را مهم تلقی می‌کنیم و در چارچوب نگاه به همسایگانمان و توجه به کشورهای همسایه، موفقیت‌های بسیار خوبی داریم.

وی گفت: از سال 91 تاکنون 9 دیدار میان آقایان روحانی و پوتین و ده دیدار میان روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان انجام شده که شمار کمی نیست و در تاریخ روابط ما با این کشورها مثال زدنی است و عمدتا به اشتراک نظر خوبی رسیده اند که باید به آن توجه ویژه داشت و این علامتی از روابط بسیار خوب میان ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها