پرسپولیس با امید و آرزو به مسقط پایتخت عمان می رود تا بازی برگشت خود را مقابل الهلال برگزار کند.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۱۳
رضا شاهرودی: 5 تا می زنیم و برمی گردیم! / علیپور جای خالی همه را پر می کند

به گزارش جام جم آنلاین ، پرسپولیس سه غایب دارد، الهلال هم همین طور. سرخ ها با وجود غیبت سه بازیکن خود یعنی طارمی، ماهینی و احمدزاده بسیار با انگیزه به نظر می رسند و قصد دارند در مسقط به پیروزی بزرگی برسند. اما این انگیزه برای جبران شکست سنگین و تحقیرآمیز چهار بر صفر دیدار رفت کافی است؟ اینکه پرسپولیس به الهلال 5 گل بزند و برای نخستین به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد رویای شیرین خوش بین ترین هواداران پرسپولیس است. یکی از این هواداران خوش بین رضا شاهرودی است، کسی که سال ها در خط میانی پرسپولیس به میدان رفت و اکنون با اغراق یکی از اسطوره های سرخ های پایتخت توصیف می شود. «رضا مالدینی» سال های نه چندان دور پرسپولیس این روزها خارج از گود به اتفاقات فوتبال نگاه می کند. همان قدر که از عملکرد ضعیف پرسپولیس در دیدار رفت عصبانی و ناراحت است به همان اندازه امید دارد پرسپولیس در مسقط و در ورزشگاه سلطان قابوس نتیجه دیدار رفت را جبران کند و به فینال برسد. اما چنین چیزی ممکن است؟ پرسپولیس توانایی زدن 5 گل آن هم به یکی از قدرت های خوب و حرفه ای غرب آسیا را دارد؟

رضا شاهرودی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: «فوتبال قابل پیش بینی نیست، به نظر شما هست؟! بگذارید برای شما یکی از بزرگ ترین مثال های زمان خودم را بیاورم. در همین لیگ قهرمانان آسیا ما به قزاقستان رفتیم و سه گل از آلیمای این کشور خوردیم. این مسابقه به سال 75 ( 21 سال پیش) و مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برمی گردد. چه کسی باورش می شد ما دیدار برگشت آن شکست سنگین دیدار رفت را جبران کنیم. اما اینکار را کردیم و در دیدار برگشت پنج گل زدیم و به مرحله بعد رسیدیم. حالا الان هم می توانیم امیدوار باشیم که پرسپولیس در مسقط پنج گل بزند و به ایران برگردد. »

وی افزود: «پرسپولیس تلاش می کند سربلند از این مسابقه حساس بیرون بیاید. اینکه یک تیم بتواند در یک مسابقه بسیار حساس پنج گل به حریف بزند اصلا غیر ممکن نیست. فوتبال این چیزها سرش نمی شود. فوتبال پر از اتفاقات بزرگ و غیر قابل پیش بینی است. »

شاهرودی درباره غیبت بازیکنی مثل مهدی طارمی چنین گفت: «مهدی طارمی گلزن اول پرسپولیس است و درست زمانی که در کورس آقای گلی این فصل بود محروم شد که این مساله خیلی ناراحت کننده است. غیبت او به سود پرسپولیس نیست اما فراموش نکنیم علی علیپور این روزها عالی است. دیدار با استقلال خوزستان دیدیم که او چگونه ستاره اول تیم بود. البته فوتبال یک ورزش گروهی است اما نمی توان از تاثیرگذاری بازیکنانی مثل علیپور به سادگی گذشت. علیپور این روزها خیلی سرحال است و می تواند جای خالی همه را پر کند.»

شاهرودی اما ناراحت است. او با تمام سوابق و تمام افتخاراتش هنوز بیرون گود می نشیند و جایی در مربی گری سطح اول فوتبال ایران ندارد. او بلافاصله پس از صحبت درباره پرسپولیس و احتمالات صعودش به فینال به سراغ شرایط کنونی این روزهای خود می رود. وی عنوان کرد: «الان چند تا مربی هستند که به صورت چرخشی کار می کنند. اصلا روی زمین نمی مانند! مورد داشتیم که یک مربی در یک فصل به مربی گری سه باشگاه لیگ برتری رسید. واقعا نمی دانم چه کسی و یا کسانی باعث می شوند این رویه مربیان چرخشی که اتفاقا دست از سر فوتبال هم برنمی دارند تکرار شود. چرا یک مربی باید در یک فصل سه تیم عوض کند؟»

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: «از لیگ یک پیشنهاد دارم اما کار کردن به چه قیمتی؟ بروم برای تیمی مربی گری کنم که نه ساختار درست و حسابی دارند و نه پول حسابی می دهند؟ من از صبای قم هم پیشنهاد داشتم اما بر خلاف بسیاری از مربیان چرخشی حاضر نیستم تحت هر شرایطی کار کنم و شان خودم را رعایت می کنم. با این شرایط ترجیح می دهم اصلا کار نکنم.»

شاهرودی خاطرنشان کرد: «من با کاظمی در سیاه جامگان و راه آهن کار کردم اما هنوز این تیم ها پول من را نداده اند. تاج (رییس فدراسیون فوتبال) گفته بود جلوی حضور تیم های بدهکار را در لیگ برتر می گیرد اما همچنان می بینیم که این تیم ها بدون مشکل در لیگ برتر بازی می کنند. این دست از تیم های غیرحرفه ای بیش از 20 طلبکار مثل من دارند. اینها اصلا نباید در لیگ برتر فوتبال ایران حضور داشته باشند. »

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها