مدرس دانشگاه و استاد جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک در مورد اظهارات اخیر ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت: فکر نمی کردم وقار ریاست جمهوری ایالت متحد آمریکا تا این حد سقوط کرده باشد. او نه تنها با ایران مانند یک کودک لج باز برخورد می کند بلکه نشان داد که هیچ چیز از تعهدات بین المللی و روابط متقابل میان کشورها نمی داند.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۸۲
ترامپ وقار ریاست جمهوری در امریکا را ساقط کرده است/ نام خلیج فارس از دوران یونان باستان قدمت دارد
پیروز مجتهد زاده در گفت‌وگو با جام جم آنلاین در رابطه با آوردن نام خلیج ع ر ب ی به جای خلیج فارس اظهار داشت: او برای اینکه لج ایرانی ها را در آورد از عبارت مجعول استفاده کرد. از سوی دیگر در حالی در سخنان خود از عظمت و غرور ملت ایران یاد می کند،که خود دست به اقداماتی می زند که مغایر با غرور ملی این ملت است.

وی در خصوص نام خلیج فارس افزود: این نام را درگذشته یونان باستان گذاشته است و جزء میراث تمدنی بشر است. ولی این شخص تا این درجه سقوط کرده و مانند یک کودک لج باز می کوشد این نام جعلی را همانند برخی رهبران کشورهای عربی تکرار کند.

مجتهد زاده که نامه ای در این رابطه به رئیس جمهور آمریکا نوشته است در ادامه گفت: چرا ترامپ 100 میلیون دلار پول ملت ایران که بخشی از بدهی است را به گروگان گرفته است؟! شرم آور است که در دورانی زندگی می کنم رئیس جمهور کشور بزرگ و پر قدرت کره زمین تا این درجه از سبک مغزی بیانات سیاسی خود را مطرح می کند.

وی در ادامه خطاب به دونالد ترامپ گفت: آقای رئیس جمهور امریکا، شرم آور است در حالی تمام محافل حقوق بشری و انسان دوستانه جهان جنایت عربستان سعودی علیه زنان و کودکان بی دفاع یمن را محکم می کنند آن وقت شما می روید به این یاغیان حقوق بشر اسلحه می دهید. بارها دنیا و سازمان ملل متحد اعلام کرده اند که آنچه در یمن اتفاق افتاده مغایر با حقوق بشر است. آقای ترامپ شما برای بدست آوردن منافع خود تا این درجه سقوط کردید.
نعمت الله سوری - جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
۰
۰
خلیج فارس - همیشه خلیج فارس بوده وهست وخواهد بود خلیج فارس نه خلیج عربی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها