رئیس مجلس پیش از عزیمت به روسیه:

تک روی آمریکا در برجام به ضررشان تمام می شود

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نقض برجام از جانب آمریکا را دارای پیامد‌های بین المللی دانست و تاکید کرد: ایران با توجه به رفتار دولت آمریکا در این باره تصمیم مقتضی خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۱۸
صالحی: با توجه به رفتار آمریکا، تصمیم مقتضی را خواهیم گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون رئیس جمهور مواضع جمهوری اسلامی ایران را برای اصحاب رسانه و پژوهشگران اندیشکده‌ها در لندن تشریح کرد. آقای علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور در ادامه برنامه‌ها و دیدار‌های خود در لندن عصر چهارشنبه در نشست با شماری از اصحاب رسانه و پژوهشگران اندیشکده‌های انگلستان مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی تشریح کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در این دیدار مواضع کشور‌های اروپایی و دیگر اعضای پنج بعلاوه یک را در پای بندی به تعهداتشان و حفظ برجام و همچنین مخالفت با دیدگاه‌های رئیس جمهور آمریکا در نقض این توافق بین المللی مهم ارزیابی کرد.

آقای صالحی نقض برجام از جانب آمریکا را دارای پیامد‌های بین المللی دانست و تاکید کرد: ایران با توجه به رفتار دولت آمریکا در این باره تصمیم مقتضی خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور در این نشست همچنین به پرسش‌های حاضران درباره مواضع سیاسی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد.

آقای صالحی پیش از این نشست با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی و همچنین روابط دو جانبه گفتگو کرد. صبح چهارشنبه نیز آقای صالحی با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد، اما محور اصلی این گفتگو‌ها موضوع برجام اعلام شد. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان شب چهارشنبه بنا به دعوت رسمی وزیر امور خارجه انگلیس از رم به لندن سفر کرد.

مواضع ایران درباره بند " t " ضمیمه برجام بارها به صورت شفاف اعلام شده است

معاون رئیس جمهور گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده صلح آمیز از فعالیت های هسته ای بارها به صورت شفاف بیان و تفسیر ایران از بند "تی" ضمیمه برجام نیز اعلام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در پاسخ به احتمال دستاویز قرار دادن بند " T " ضمیمه برجام برای فشار بر ایران با توجه به سخنان دو پهلوی آمانو گفت: بند" t " در خصوص فعالیت هایی است که می تواند مورد استفاده های دوگانه قرار گیرد به این مفهوم که هم جنبه صلح آمیز دارد و هم می تواند در سلاح هسته ای کاربرد داشته باشد.

علی اکبر صالحی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری درباره سلاحهای هسته ای تصریح کرد: ما بارها تاکید کرده و این تعهد ضمنی را تشریح کرده ایم که ما هیچگاه در پی سلاح هسته ای نبوده و نیستیم و فقط استفاده از جنبه های صلح آمیز انرژی هسته ای مورد نظر ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها