رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده:

ترامپ آمریکا را به سمت جنگ جهانی سوم می‌برد

وزیر خارجه آمریکا به گزارش رسانه‌ها درباره مجادله میان او و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۸۷
تیلرسون: رابطه آمریکا با ایران بر اساس برجام تعریف نمی‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا به گزارش رسانه‌ها درباره مجادله میان او و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور واکنش نشان داد.

پیش از این منابع خبری گزارش داده‌اند «رکس تیلرسون» تابستان سال جاری به دلیل مجادله با اعضای کاخ سفید، تا آستانه استعفا پیش رفت، اما با پادرمیانی «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم خود صرفنظر کرد.

مطابق این گزارش، تیلرسون در اواخر ماه جولای آشکارا ترامپ را تحقیر کرده و بعد از دیدار با اعضای تیم کابینه امنیت ملی آمریکا رئیس‌جمهور را فردی «احمق» خوانده بود.

در حالی که مشخص نیست که آیا ترامپ از این ماجرا مطلع شده یا خیر، مایک پنس با تیلرسون درباره کاهش تنش با ترامپ و سایر مقام‌های ارشد دولت گفت‌وگو کرد و از وی خواست دست کم تا پایان سال جاری در سمتش باقی بماند.

تیلرسون در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه گزارش رسانه‌ها را اشتباه خواند و گفت که مایک پنس هرگز برای حل اختلافات او با ترامپ میانجی‌گری نکرده است.

وی از دونالد ترامپ به عنوان فردی «باهوش» نام برد و گفت که هرگز به استعفا فکر نکرده است. او گفت گزارش منتشر شده در رسانه آمریکایی مأموریتی جز ایجاد اختلاف میان اعضای دولت آمریکا ندارد.

تیلرسون در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا با نظر جیمز متیس، وزیر خارجه آمریکا موافق است که این کشور باید در توافق هسته‌ای با ایران (برجام) بماند یا خیر پاسخ داد.

وی گفت: «ما برای رئیس‌جمهور توصیه‌هایی داریم و دو گزینه در اختیار وی قرار خواهیم داد. همان‌طور که شنیده‌اید ما بارها گفته‌ایم که برجام تنها بخش کوچکی از مسائل متعددی است که ما درباره ایران بایستی آنها را حل و فصل کنیم.»

تیلرسون اضافه کرد: «بنابراین، برجام بخش مهمی از آن مسائل است اما تنها بخش آن نیست. من بارها گفته‌ام نمی‌توانیم اجازه بدهیم روابط ما با ایران صرفاً بر اساس برجام تعریف شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها