رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی :

رشد ۱۵ درصدی جواز تاسیس صنعتی و معدنی در استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به سهم سه درصدی این استان از تسهیلات رفع موانع تولید کشور، گفت: راه‌اندازی 630 طرح و واحد این استان با 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۹۹

به گزارش ایرنا، جعفرصادق اسکندری با اشاره به اینکه 14 طرح و واحد این استان، معادل 2.2 درصد این هدفگذاری در 2 ماه گذشته راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: امسال یک هزار و 100 طرح و واحد آذربایجان غربی برای گرفتن تسهیلات بانکی در سایت بهین‌ یاب ثبت نام کرده اند و این استان از لحاظ تعداد ثبت نام کنندگان در رتبه نهم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی آذربایجان غربی در سال جاری نیز اظهار کرد: در این زمینه 86 واحد در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که تاکنون 29 واحد بررسی شده است.

به گزارش ایرنا 730 واحد صنعتی شامل طرح های برخوردار از پیشرفت فیزیکی بالا و واحدهای راکد و نیمه فعال این استان با تدبیر دولت یازدهم به مدار تولید بازگشته است.

سهم آذربایجان غربی در سال گذشته از تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی بخش تولید در سطح کشور، پنج هزار و 650 میلیارد ریال بود و بر این اساس قرار شد تا یکهزار و 116 واحد تولیدی این استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند، تسهیلات دریافت کنند.

در سال گذشته 400 واحد تولیدی تسهیلات رفع موانع تولید را دریافت کرد و 2 هزار و 930 میلیارد ریال از سهم پنج هزار و 650 میلیارد ریالی تسهیلات در این استان به واحدهای تولیدی اختصاص یافت.

مشارکت تامین اجتماعی و امور مالیاتی در رفع موانع تولید و احیا واحدهای تولیدی این استان نیز قابل توجه بود و 879 پرونده دارای مشکلات تامین اجتماعی پس از بررسی مورد بخشودگی یا تقسیط بدهی قرار گرفت و امور مالیاتی نیز 207 فقره بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی را تقسیط یا با صاحبان آنان تسویه حساب کرد.

قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ابتکار دولت تدبیر و امید تصویب و با اجرای آن هزاران فرصت شغلی جدید در سال گذشته در کشور ایجاد شد؛ این قانون دارای 60 ماده تعهد آور برای دولت است.

امسال راه‌اندازی 21 هزار طرح و واحد با 300 هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور پیش‌بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها