مقصد این هفته جهانگردی ما کشوری است که بیشتر به مقاومتش در برابر ارتش آمریکا معروف است. نام ویتنام که می‌آید، به سرعت آوازه جنگ طولانی مدت این کشور با دولت آمریکا به ذهن می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۳
سفر به سرزمیـن ویت‌کنگ‌ها

گردشگری در این کشور یکی از اجزای اصلی اقتصاد مدرن این کشور را تشکیل می‌دهد. سازمان ملی گردشگری ویتنام، طی یک برنامه‌ بلندمدت به دنبال تنوع بخشیدن به صنعت گردشگری و به تبع آن ورود ارز خارجی به کشور بوده است.

آمارهای جمع‌آوری شده از ورود جهانگردان به این کشور نیز نشان از موفقیت برنامه‌های دولت دارند؛ به عنوان مثال ورود گردشگران سال 2012 با رشد 13 درصدی روبه‌رو بوده است و نزدیک به 7 میلیون نفر تبعه خارجی وارد ویتنام شده‌اند و این در حالی است که تعداد گردشگران سال 2000، دو میلیون نفر بوده است. با این اوصاف می‌توان به اهمیت بالای این صنعت برای ویتنام پی برد.

برای علاقه‌مندان به کوله‌پشت‌گردی، دوستداران فرهنگ، طبیعت و سواحل زیبا، ویتنام یکی از بهترین و جدید‌ترین مقاصد توریستی در جنوب شرقی آسیاست.

موسسات گردشگری، به ارائه‌ برنامه در زمینه تورهای محلی و بین‌المللی مانند تور اقلیت قومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، سفر به‌وسیله‌ کایاک و همچنین سفر به چند کشور همسایه به‌ویژه کامبوج، لائوس و تایلند می‌پردازند.

خلیج هالونگ یکی از شگفتی‌های طبیعی زیبا در شمال ویتنام و در نزدیکی مرز چین است. این خلیج با 1600 جزیره‌ کوچک و بزرگ سنگ آهک، مساحتی بیش از 1500 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است.

این منطقه‌ اعجاب‌انگیز که سال 1994 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد، طیف وسیعی از تنوع زیستی را در خود جای داده است.

بهترین راه برای رفتن به این نقطه، سوار شدن در ماشین‌، مینی‌بوس و اتوبوس‌هایی است که در شهر هانوی قرار دارد البته اگر حوصله‌ مسافت 170 کیلومتری هانوی تا هالونگ را نداشته و بودجه‌ کافی هم همراه خود دارید، می‌توانید از بالگردهایی که یک ساعته مسیر را طی می‌کنند استفاده کنید.

بسیاری از گردشگران از سفر به تپه‌های شنی شگفت‌آوری که مانند صحراها هستند لذت می‌برند. این تپه‌ها که در فاصله‌ نه‌چندان دوری از سواحل موئی‌نه قرار گرفته‌اند، دو بخش بسیار جذاب دارند: تپه‌های شنی سفید رنگ و تپه‌های شنی قرمز رنگ. مردم محلی به تپه‌های سفید رنگ، دریاچه‌ سفید می‌گویند. در این بخش، غرفه‌های کوچکی برای فروش مواد غذایی و نوشیدنی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند پس از خرید از آنها، زیر سایه‌ درختان کاج استراحت کنند. تپه‌های سرخ شنی نیز که از نوع سفیدرنگ خود کوچک‌تر هستند، مکانی محبوب برای عکاسی است. در این مکان، سورتمه‌سواری روی شن، سرگرمی بسیار محبوبی است، اما به علت تغییر مکان شن‌ها از فصلی به فصل دیگر با مشکلاتی همراه است. با این حال، سورتمه‌سواری روی شن خشک بسیار لذتبخش بوده و توصیه می‌شود.

از مناظر طبیعی که بگذریم، ویتنام از لحاظ آثار تاریخی نیز اماکن برجسته‌ بسیاری دارد. مجموعه‌ آثار تاریخی هوئه که در فهرست یونسکو نیز ثبت شده، در شهر هوئه در مرکز ویتنام قرار گرفته است. هوئه سال 1802 توسط گیا لانگ، اولین پادشاه سلسله‌ نگوین به عنوان پایتخت این کشور شناخته شد و این عنوان تا سال 1945 ادامه یافت.

در این مجموعه، صدها بناهای تاریخی قرار دارد که از این میان می‌توان به شهر ممنوعه بنفش که زمانی محل اقامت خانواده‌ سلطتنی بوده و در زمان جنگ ویتنام به‌شدت آسیب دید، مقبره سلطنتی، برج پرچم، معابد (پاگودا)، کتابخانه و موزه اشاره کرد. این مجموعه نه‌تنها برای معماری غنی خود، بلکه از لحاظ محوطه زیبای آن نیز شهرت دارد؛ به طوری که فضای اطراف آن به اذعان بسیاری از بازدیدکنندگان خیره‌کننده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این شهر، غذاهای سلطنتی آن است که باعث شده اکثر گردشگران حتی برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنند. دقت کنید که ماه‌های اکتبر و دسامبر زمان مناسبی برای سفر به این منطقه نیست، چرا که در طول این دوره، باران‌های شدید ناشی از بادهای موسمی جنوب شرقی موجب آب و هوای نامناسب می‌شود.

چطور برویم؟

اگر هوس رفتن به یک کشور آسیای جنوب شرقی را دارید، خیالتان از بابت تورهای گردشگری ایرانی راحت! ویتنام یکی از مقاصد محبوب این روزهای موسسات گردشگری است که هم به صورت منفرد و هم به صورت تورهای مشترک با کشورهای همسایه‌ ویتنام به ارائه‌ برنامه می‌پردازند.

قیمت تورها بسته به نوع پرواز و تعداد ستاره‌های هتل محل اقامت متفاوت است. به عنوان مثال تور 8 روزه‌ ویتنام با پرواز ماهان، 7.5 میلیون و همین تعداد روز با پرواز قطری، 6.5 میلیون تومان هزینه دارد. ویتنام در تهران، خیابان زعفرانیه سفارتخانه دارد که به این دلیل، سفر به این کشور را تسهیل کرده است.

نرگس انصاری - ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها