رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی در شهر زاخو با اشاره به اینکه سایکس-پیکو و لوزان جدیدی در کار نخواهد بود، درباره هر تهدیدی ضد اقلیم هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۷۹
بارزانی: سایکس-پیکوی جدیدی در کار نخواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی در شهر زاخو در استان دهوک اعلام کرد: ما احدی را تهدید نمی کنیم و خونریزی را دوست نداریم اما اگر کسی می خواهد که اقلیم را تهدید کند به میدان بیاید.

وی افزود: هر فرد غیوری، دنباله روی و تبعیت را نمی پذیرد. سایکس-پیکو و لوزان در کار نخواهد بود و کردها هستند که از این پس سرنوشت خود را تعیین خواهند کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: همه ادیان و طوایف در اقلیم باید مورد حمایت واقع شوند. سوزندان رسانه ها در قاموس و اخلاق ما جایی ندارد و از همه می خواهم که از این اقدامات غیراخلاقی پرهیز کنند.

بارزانی اعلام کرد: اقدام پارلمان عراق راه را در برابر هر گفتگویی می بندد. طی صد سال ما ثباتی را شاهد نبوده ایم و آنها هم ثباتی ندیده اند. قانون اساسی عراق عبارت حفظ عراق را شامل می شود و اجباری نیست.

وی افزود: اگر جایگزین مناسبی ارائه نشود، همه پرسی برگزار می کنیم هر چه می خواهد بشود. شراکت و توازن با بغداد در کار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها