کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما و بارندگی از امشب

سازمان هواشناسی با اعلام این که روز پنجشنبه و جمعه در شمال کشور رگبار باران و باد شدید و رعد و برق رخ خواهد داد به مسافران و شالیکاران هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۸۸
شمال ایران آخر هفته توفانی است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها، از امروز تا اواسط روز پنجشنبه افزایش دما دراستانهای ساحلی دریای خزر بین چهار تا هشت درجه پیش بینی می شود.

احد وظیفه افزود: از بعد از ظهر پنج شنبه تا روز جمعه با نفوذ جریان های خنک شمالی ضمن کاهش ۶ تا ۱۰ درجه دما، بتدریج از اواخر وقت این روز و طی روز جمعه در استانهای گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از اردبیل و در بعدازظهر جمعه در ارتفاعات البرز در استانهای سمنان و شرق تهران ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود که بارش دراستان گیلان شدت بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: به علت وزش باد، دریای خزر از اواخر پنجشنبه تا روز جمعه مواج خواهد بود.

وظیفه در پایان توصیه کرد: به کشاورزان عزیز در استانهای ساحلی دریای خزر توصیه می شود تمهیدات لازم را جهت برداشت باقیمانده شالی کشت اول بکار گیرند. همچنین به مسافران گرامی توصیه می شود از اسکان و برپایی چادر درحاشیه رودخانه ها و مسیل ها خود داری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها