کفش های میرزا نوروز، اتوبوس، ای ایران، مهمان مامان و جعفر خان از فرنگ برگشته عناوین فیلم های سینمایی است که در جشنواره فیلم های تابستانی شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۶۱
کفش های میرزا نوروز در جشنواره شبکه چهار

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، شبکه چهار سیما که در ایام تابستان امسال مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی جذاب و دیدنی را در قالب جشنواره تابستانه به بینندگان خود عرضه می‌کند؛از11 تا 15 شهریورماه مجموعه ای از آثار سینمای ایران را برای پخش تدارک دیده است.

«کفش‌های میرزا نوروز» نام یک فیلم کمدی ایرانی است به کارگردانی محمد متوسلانی و نویسندگی داریوش فرهنگ که در ۱۳۶۴ ساخته شده و بازیگرانی همچون علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، سعید امیرسلیمانی و جمشید لایق در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم سینمایی شنبه 11 شهریور از شبکه چهار سیما پخش می شود.

داستان فیلم درباره میرزا نوروز عطاری است که حاضر نیست کفش‌های کهنه و پر از وصلهٔ خود را به دور انداخته و کفش‌هایی نو بخرد و همین امر سبب شده تا مردم شهر او را دست بیندازند و مسخره کنند. همسر و فرزندان میرزا نیز که دیگر طاقت این وضع را ندارند او را ترک کرده و شرط بازگشتشان را خرید کفش‌هایی نو از سوی میرزا قرار می‌دهند...

«اتوبوس» به کارگردانی یداله صمدی یکشنبه 12 شهریور به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
در این فیلم زنده‌یاد هادی اسلامی، حمید طاعتی، مرتضی حاج سید احمدی و سعید عباسی بازی کرده‌اند.

در داستان فیلم آمده است: اهالی یک روستا به دو گروه بالادهی و پایین دهی (حیدری و نعمتی) تقسیم شده‌اند. سرکردة نعمتی‌ها نمکزار خود را به کدخدا، که به دشمنی و کینة بین دو گروه دامن می‌زند می فروشد و یک اتوبوس مستعمل می‌خرد تا با آن مسافرکشی کند. ورود اتوبوس به روستا کار گاریچی (مسافرکش) حیدری‌ها را کساد می‌کند و اختلاف‌ها بیش تر می‌شود.

فیلم سینمایی «ای ایران» به کارگردانی ناصر تقوایی دوشنبه 13 شهریور به نمایش در می آید.

خلاصه داستان فیلم ای ایران: نزدیک به پایان حکومت شاه، سر گروهبان مکوندی به فرماندهی زاندارمری در یک دهکده منصوب می شود. مکوندی که مردی سختگیر و منظبط است می کوشد به اوضاع پاسگاه سر و سامانی بدهد ولی از آنجا که خود همانند زیر دستانش در فساد و تباهی به سر می برد، موفق به ایجاد نظم در پاسگاه نمی شود. او در برابر عصیان مردم ناگزیر حکومت نظامی اعلام می کند…

اکبر عبدی، حمید جبلی، حسین سرشار ،مرحوم غلامحسین نقشینه، مرحوم محمد ورشوچی و مرحوم ثریا حکمت در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی «مهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی سه شنبه 14شهریور‌ ماه از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی گلاب آدینه، حسن پورشیرازی، امین حیایی، پارسا پیروزفر و نسرین مقانلو آمده است: برای خانواده‌ای مهمان سرزده که تازه عروس و داماد هستند، می‌آید چون وضع مالی خانواده خوب نیست، همسایگان دست به دست هم می‌دهند تا آبروی صاحبخانه را حفظ کنند...

«جعفرخان از فرنگ برگشته» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی چهارشنبه 15 شهریور پخش می شود.

در داستان فیلم آمده است:جعفر خان، فرزند حاج اکبر، از فرنگ بازمی گردد و پدر با دیدن سر و وضع نامتعارف او در می یابد که باید خود را به آب و آتش بزند تا بتواند از جعفر همانی بسازد که می خواهد. کوشش پدر ناموفق می ماند زیرا دولت به جعفر میدان می دهد تا در جهت عملی کردن افکارش بتازد...

عزت الله انتظامی، محمد علی کشاورز، حسین سرشار و ایرج راد از جمله بازیگران این فیلم هستند.

جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما تهیه و آماده پخش می شود و در ایام تابستان شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ پخش و ساعت 1:30 بامداد بازپخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها