رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در گفتگو با جام جم آنلاین

استان کرکوک در آستانه پاک سازی کامل از لوث وجود داعش

عملیات آزادسازی «تلعفر» در حالی ادامه دارد که تمامی محلات این شهر به طور کامل از چنگ داعش آزاد شده و در شرایط فعلی عملیات تکمیلی در جریان است.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۶۵
آزادسازی کامل تلعفر از چنگال داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، عملیات آزادسازی شهر و مرکز شهر تلعفر موسوم به «قادمون یا تلعفر»، 20 آگوست به فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد و اکنون عملیات پایانی و تکمیلی در جریان است.

فرماندهی عملیات «قادمون یا تلعفر» عصر روز یکشنبه اعلام کرد که روستای «ابراهیم» و سه تپه «واشی»، «میرام» و «مضر» در غرب ناحیه العیاضیه آزاد شدند.

عبدالامیر رشید یارالله شامگاه یکشنبه تاکید کرد که «عملیات پیشروی نیروهای امنیتی عراق به سمت ناحیه العیاضیه همچنان ادامه دارد.»

فرمانده عملیات قادمون یا تلعفر بعد از ظهر روز یکشنبه اعلام کرد که «همه مناطق و محلات مرکز تلعفر آزاد شده و فقط منطقه العیاضیه و روستاهای اطراف آن باقی مانده است.»

ناحیه العیاضیه در 11 کیلومتری شمال غربی شهر تلعفر و 65 کیلومتری شمال غرب شهر موصل قرار دارد.

در همین حال، خبرگزاری الفرات نیوز بعد از ظهر یکشنبه خبر داد که مرکز شهر تلعفر استان نینوی به طور کامل آزاد شده و فقط ناحیه العیاضیه باقی مانده است.

رشید یارالله صبح روز یکشنبه گفت که نیروهای الحشد الشعبی دو محله «العسکری» و «الصناعة الشمالیه» در شمال شرق شهر تلعفر و همچنین مناطق «المعارض» و «بوابة تلعفر» و روستای «الرحمة» را آزاد کردند.

عملیات آزادسازی تلعفر از چنگ داعش تا لحظه تنظیم این خبر همچنان ادامه دارد و هنوز هیچ مقام رسمی عراق پایان عملیات آزادسازی را اعلام نکرده‎ است.

فرمانده عملیات «قادمون یا تلعفر» روز گذشته در واکنش به اخبار زودهنگام و نادرست برخی رسانه‎ها درباره آزادسازی کامل تلعفر اعلام کرد که عملیات ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها