با درهم شکسته شدن مقاومت ده‌ها تروریست خارجی

تلعفر یک قدم تا آزادی

سرتیپ خلف البدران، فرمانده نیروهای ویژه پلیس فدرال عراق از فروپاشی داعش در بخش تلعفر در غرب شهر موصل، مرکز استان نینوا و شکست این گروه تروریستی در آینده نزدیک خبر دا د.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۷۵

البدران که با خبرنگار شبکه تلویزیونی الفرات گفت‌وگو می‌کرد، ضمن اعلام این مطلب افزود: ما هم اکنون بر دو محله الربیع و السعد در تلعفر اشراف یافته‌ایم و فقط محله القادسیه در محور غربی تلعفر باقی مانده است که با آزادسازی القادسیه ماموریت ما نیز در این محور به پایان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: داعش در صحنه نبرد درحال فروپاشی و شکست است و توانستیم در انجام ماموریت خود رکوردشکنی کنیم و به اهداف موردنظر خود قبل از موعد دست یابیم. نیروهای نظامی و حشدالشعبی در اکثر محورها براساس جدول زمان‌بندی‌شده در حال پیشروی هستند و با ادامه یافتن این پیروزی‌ها نبرد بزودی خاتمه خواهد یافت، اما نمی‌توانیم برای اعلام پیروزی نهایی علیه داعش در تلعفر سقف زمانی مشخصی تعیین کنیم.

فرمانده پلیس فدرال عراق گفت: ما بعید می‌دانیم از سوی داعشی‌ها که اغلب ملیت خارجی دارند در تلعفر شاهد امور غیرمنتظره‌ای باشیم، زیرا داعش هم اکنون بسرعت درحال از دست دادن مواضع خود در تلعفر است و ما به عمق شهر رسیده‌ایم.

این تحولات در حالی است که فرماندهی عملیات «قادمون یا تلعفر» اعلام کرد، نیروهای مشترک عراقی موفق شدند محله «النور» در داخل شهر تلعفر را نیز آزاد کنند و خود را به محله «النصر» برسانند.

منابع رسانه‌‌ای حشد الشعبی نیز اعلام کردند این نیروها با همراهی یگان‌های امنیتی عراق موفق شدند محله الجزیره در شرق این شهر را آزاد کنند. الجزیره نخستین محله از داخل تلعفر بود که نیروهای عراقی موفق شده بودند وارد آن شوند.

روز گذشته همچنین پیش از اعلام آزادی محله النور، فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام کرد، نیروهای تحت فرمان این فرماندهی و حشد الشعبی وارد دومین محله از محله‌های داخل شهرستان تلعفر شده‌اند. از سوی دیگر گفته می‌شود نیروهای امنیتی عراق و حشد الشعبی، دیروز جمعه در محله الوحده نزدیک به مرکز شهرستان تلعفر در حال پیشروی هستند و بر اساس بیانیه نیروهای حشد، شمار زیادی از تکفیری‌ها به طرف مرکز این شهرستان عقب‌نشینی کرده‌اند.

همچنین در محله الخضرا در شرق تلعفر نیز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای عراقی و تکفیری‌های داعش روی داد که به آزادی بخش‌های زیادی از این محله و عقب‌نشینی تروریست‌ها منجر شد.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در نخستین ساعات بامداد یکشنبه 29 مرداد، فرمان آغاز عملیات زمینی آزادسازی تلعفر را از اشغال گروه تروریستی داعش صادر کرد و از همان نخست، نیروهای مشترک عراقی، پیشروی‌های سریعی در اطراف این شهرستان داشتند و با آزادسازی چندین روستا در اطراف این شهرستان، زمینه را برای ورود به داخل تلعفر فراهم ساختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها