جدیدترین موضعگیری خصمانه وزیر اماراتی علیه کشورمان

قرقاش: ایران باید حقوق همسایگان خود را رعایت کند!

وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز جمعه بار دیگر از تصمیم قطر برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۳۲
واکنش مقام اماراتی به احیای روابط قطر با ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز جمعه بار دیگر از تصمیم قطر برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران انتقاد کرد.

«قرقاش» در چند پیام در حساب کاربری‌اش در توئیتر تصمیم قطر را در زمانی که به دلیل نزدیکی سیاست‌هایش با ایران هدف تحریم‌های امارات، عربستان، بحرین و مصر قرار گرفته زیر سوال برد.

وی مدعی شد که قطر «توجیهاتی سردرگم» برای تصمیم خود جهت چرخش به سمت ایران ارائه کرده است. قرقاش نوشت: «تصمیم‌های ناشی از حاکمیت مستقل نباید باعث شرمساری یا سردرگمی شوند، اما رفتار خیره‌سرانه و خام قطر اکنون چنین وضعیتی پدیده آورده است. توجیه‌های قطر متقاعد کننده نیست.»

دیپلمات تندرو اماراتی گفت اشاره قطر به روابط تجاری با ایران برای «توجیه بازگشت سفیر قطر منفعت اصلی ایران که میادین گازی قطر است را نادیده می‌گیرد.»

این دومین واکنش مقام اماراتی ظرف ۲۴ ساعت گذشته به تصمیم قطر است. وی روز گذشته هم نوشته بود که دوحه با نزدیک شدن به ایران گرفتاری‌هایش را بیشتر کرده است.

وی روز گذشته نوشت: «این نوع مدیریت بحران، باعث سوختن پل‌های پشت سر و تضعیف حاکمیت قطر شد. قطر با اتخاذ سیاست فرار رو به جلو، بحران را عمیق‌تر و فرصت‌های میانجیگری را تضعیف کرد. از حکمت و درایتی که انتظار داشتیم به هیچ وجه خبری نبود.»

وب سایت وزارت امور خارجه قطر ضمن اعلام این خبر تاکید کرد دولت قطر درصدد تقویت روابط دوجانبه با ایران است. در این بیانیه تاکید شد که دولت قطر درصدد تقویت روابط دو جانبه با ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها