در پی برخورد ناو یو‌اس‌اس‌ مک‌کین با یک نفت‌کش صورت گرفت

توقف فعالیت های عملیاتی نیروی دریایی آمریکا

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه فرمانده ناوگان هفتم خود را به دلیل وقوع دومین حادثه مرگبار برای این ناوگان در کمتر از سه ماه، برکنار کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۵۴
برکناری فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، نیروی دریایی آمریکا در توجیه برکناری 'جوزف آکوین' فرمانده ناوگان هفتم خود به نداشتن اعتماد به توانایی وی برای فرماندهی استناد کرد.

ناوگان هفتم آمریکا از ماه ژانویه (دی ماه سال گذشته) سه اتفاق ناگوار دریایی را تجربه کرده که دو حادثه قبلی به مرگ 17 ملوان نیروی دریایی آمریکا منجر شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، در تازه ترین این حوادث، ناو 'یو اس اس جان اس. مک کین' سپیده دم دوشنبه با یک نفتکش در نزدیکی سنگاپور برخورد کرد که بر اثر آن 10 ملوان ناپدید شدند.

در همین حال، مقام های آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند که غواصان نیروی دریایی آمریکا اجساد شماری از ملوان ها را پیدا کرده اند.

'جان ریچاردسون' فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه دستور توقف ماموریت های ناوگان هفتم نیروی دریایی را برای چند روز آینده صادر کرد تا فرماندهان امکان رایزنی با ملوان ها و مقام های فرماندهی این ناوگان را به دست آورند و روش های مورد نیاز برای تضمین امنیت را مورد بررسی قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها