سرلشکر باقری در همایش مهارت‌آموزی سربازان:

نیروهای مسلح مشغول مقابله با تروریسم در کشورهای همجوار هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: تغییر جغرافیای منطقه با توجه به اختلافاتی که بین اکراد و دولت مرکزی عراق درباره کرکوک و سایر مناطق وجود دارد، می‌تواند موجب آغاز تنش‌ ها و درگیری ‌ها در داخل عراق باشد که این موضوع به ‌هیچ‌ وجه در داخل جغرافیای عراق محدود نخواهد شد و ناامنی به‌ سرعت به کشورهای همجوار از جمله ایران و ترکیه سرایت می‌کند که قابل‌پذیرش نیست.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۸۶
سرلشکر باقری: جغرافیای سیاسی عراق نباید تغییر کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی این مطلب را در جمع خبرنگاران عنوان کرد و گفت: ما معتقد هستیم که مسئولیت مرزبانی نیروی انتظامی در پاسداری از مرزهای کشور ماموریتی بسیار حساس، مهم و قابل توجه در کشور و نیروهای مسلح است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به تشریح سفر خود به کشور ترکیه پرداخت و گفت: در سفر به ترکیه با رئیس محترم ارتش ترکیه در خصوص مسائل مرزی مشترک بحث و تبادل نظر کردیم که بحمدالله توافقات خوبی در آنجا انجام شد.

وی اظهار کرد: در این ملاقات در خصوص مرزهای مشترک ایران و ترکیه با هم گفت و گو و تبادل نظر کردیم که ترکیه هم به مرز توجه بیشتری دارد و در بحث انسداد مرز و بستن مسیر قاچاقچیان هم از نظر انسانی و هم به لحاظ مهندسی فعالیت هایی را آغاز کرده که ما از این موضوع استقبال می کنیم.

باقری گفت: همچنین در این دیدار نسبت به اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف در سال های گذشته گزارشی ارائه شد و اقدامات ایران و ترکیه در مرزهای مشترک مکمل یکدیگر خواهند بود، چرا که برای امنیت بهتر و مقابله با قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و قاچاق سلاح و سایر انواع قاچاق که مشکلاتی را ایجاد می کند این گفت و گو ها برای امنیت بهتر و مسائل فرهنگی دو کشور انجام شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در ادامه گفت: در این دیدار در مورد مساله مقابله با تروریسم در مرزهای مشترک و جلوگیری از عبور تروریست ها که بعضا در برخی مناطق اتفاق می افتد که نا امنی هایی راایجاد می کرد توافقات بسیار خوبی صورت گرفته و انشاء الله رئیس ستاد ارتش ترکیه برای تکمیل مذاکرات و جمع بندی مباحث به زودی به کشورمان سفر خواهد کرد که در این دیدار مباحث نهایی و کامل خواهند شد.

وی گفت: در ادامه این گفت و گوها در خصوص تقویت روند مذاکرات آستانه توسط نیروهای مسلح دو کشور که موضوع اصلی آن بود و خصوصا در منطقه ادلب که این روزها در حال برقرار شدن است و همچنین استقرار کامل حاکمیت قانونی دولت سوریه در مناطق مختلف بخصوص در شمال این کشور که متجاوزان آمریکایی بدون کسب مجوز از دولت قانونی سوریه در آنجا حضور دارند نیز صحبت شد که باید این حاکمیت به آنجا اعاده شود.

سرلشکر باقری افزود: در این مورد توافقات خوبی صورت گرفته است که انشاء الله به مرور عملی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها