پلیس اگاهی پس از دستگیری سه پلیس قلابی زورگیر، از مردم خواست این متهمان را شناسایی کنند.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۹۳
زورگیری پلیس های قلابی در بزرگراه های تهران +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 00:30 بامداد روز چهاردهم مرداد وقوع یک فقره نزاع و درگیری در ابتدای اتوبان نیایش به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد سرنشیان دو دستگاه خودرو سواری سمند و مزدا 3 با یکدیگر درگیر شدند؛ در درگیری سرنشیان خودرو سمند با استفاده از سلاح سرد اقدام به مجروح نمودن دو نفر از سرنشیان خودرو مزدا 3 نموده و زمانیکه قصد فرار از محل را داشتند، حضور مردم در محل مانع از فرار آنها شده است.

یکی از سرنشینان خودرو مزدا 3 به مأموران گفت: چند شب قبل یک دستگاه خودرو 206 سفید رنگ بدون پلاک در حالیکه خودروشان چراغ هشدار LED داشت، در محدوده اتوبان نیایش به من دستور ایست داد. به تصور اینکه آنها مأمور هستند در حاشیه اتوبان توقف کردم؛ یکی از سرنشینان 206 ابتدا از من درخواست مدارک شناسایی کرد و زمانی که مدارک را به وی دادم، از من خواست تا از ماشین پیاده شوم؛ به محض پیاده شدن از ماشین بود که ناگهان هر سه سرنشین خودرو 206 به سمت من حمله ور شدند. ابتدا به صورتم افشانه زدند و طی نزاع و درگیری، آنها با سلاح سـرد مرا از ناحیه سینه و دست مجروح کردند و نهایتا با سرقت گوشی تلفن همراه، وجه نقد ، دستبند طلا و ساعت، به سرعت از محل متواری شدند تا اینکه امشب زمانی که با دوستانم در حال مراجعت به منزل بودیم، به صورت کاملا اتفاقی هر سه نفرشان را اینبار سوار بر یک دستگاه خودرو سوار سمند شناسایی کردم. آنها را تعقیب کردیم تا نهایتا در ابتدای ورودی اتوبان نیایش مانع از ورود آنها به داخل اتوبان شدیم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری و غصب عناوین دولتی» و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی اموال توقیف شده از سرنشینان خودرو سمند، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که در همان لحظه دستگیری سه سرنشین خودرو سمند سفید رنگ و بازرسی اولیه از خودروی آنها، مأموران موفق به کشف گاز اشک آور، دو دستگاه بی سیم ، اسلحه کمری بادی، چراغ هشدار LED ویژه خودرو و چند قبضه سلاح سرد شدند.

با توجه به شواهد و دلایل، متهمان بنام های «حسین» 22 ساله، «امیر» 33 ساله و «جعفر» 35 ساله که چاره ای جز اعتراف نداشتند صراحتا به سرقت از مالباخته و همچنین دهها فقره سرقت مشابه از رانندگان جوان در محدوده اتوبان و بزرگراه های غرب تهران بویژه در اتوبان شهید همت، حکیم و یادگار امام اعتراف و عنوان داشتند که تمامی سرقت های خود را در محدوده زمانی ساعت 12 شب تا 4 بامداد انجام داده اند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی شکایت های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که متهمان با استفاده از خودروهای سواری پژو 206 و سمند و در پوشش مامور اقدام به زورگیری و سرقت از آنها کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد با اشاره به دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره غصب عناوین و سرقت های تحت پوشش مأمور و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است لذا از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها