رئیس‌جمهور سرانجام، در احکام جداگانه‌ای مسئولیت دو معاونت ریاست‌جمهوری و همچنین دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی را به زنان واگذار کرد تا همچنان صندلی‌های وزارت دولت از زنان خالی بماند .
کد خبر: ۱۰۶۰۷۸۷

اول ـ ابتکار

مرداد ماه 1392 دولت یازدهم در حالی آغاز به کار کرد که پاسداشت محیط‌زیست یکی از وعده‌های مهم حسن روحانی در دوران مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری‌اش بود، وعده‌هایی که وقتی برای شهروندان جدی‌تر شد که اولین جلسه کاری هیات وزیران و اولین مصوبه دولت یازدهم مربوط بود به یک دغدغه محیط‌زیستی یعنی احیای دریاچه ارومیه. حالا و پس از گذشت چهارسال به نظر می‌رسد کارنامه کاری دولت در حوزه محیط‌زیست چندان مورد اقبال نبوده که سکان هدایت این سازمان از معصومه ابتکار گرفته شده است. اما همچنان مشخص نیست چه کسی به ریاست این سازمان منصوب می‌شود. هر چند گمانه‌هایی مبنی بر نزدیک بودن عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دوره اصلاحات و البته محمد مجابی معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط‌زیست به صندلی معصومه ابتکار شنیده می‌شود اما هنوز به‌صورت رسمی نام کسی عنوان نشده است.

هر چند محیط زیست در دوره معصومه ابتکار به میان خانواده‌ها رفت و البته افکار عمومی در این چند سال به مسائل زیست‌محیطی بسیار حساس شد اما بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که عملکرد او در این سازمان بیش از آنچه که باید سیاست زده بود. بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، کاهش روزهای گرد و غبار در خوزستان نسبت به پنج سال گذشته، احیای برخی از تالاب‌های ایران همچون هورالعظیم و گسترش سمن‌های محیط‌زیستی را می‌توان از مهم‌ترین کارهای مثبت او در دوره چهارساله ریاستش بر سازمان حفاظت محیط‌زیست دانست.

به نظرتان اکنون ابتکار چه کاره است؟ اگر فکر می‌کنید او شغلی مرتبط با تجربه کاری‌اش در محیط‌زیست پیدا کرده است در اشتباهید چون رئیس سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست اکنون معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده شده است .

دوم ـ مولاوردی

شهیندخت مولاوردی هم حالا با میز و صندلی‌اش در معاونت زنان که بسیاری آن را معاونتی فرمایشی می‌دانند، خداحافظی می‌کند و با حکم جدیدش قرار است دستیار رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی شود که چندان ربطی به فعالیت‌هایش در معاونت زنان ریاست‌جمهوری ندارد. او در مرداد 92 خطاب به رئیس‌جمهور اعتراض کرد که چرا سهم زنان از فهرست 33 نفره روحانی باید صفر باشد؟! مولاوردی با حوزه جدیدش به اندازه ابتکار بیگانه نیست چرا که تحصیلاتش در حوزه حقوق بین‌الملل است.

عملکرد این مدیر در معاونت زنان در این سال‌ها حواشی کم نداشته است او بارها به علت اظهار نظرهایی که به قول خودش به‌درستی رسانه‌ای نشده به دردسر افتاده است و بعید نیست در معاونت جدید هم سوژه‌هایی برای اظهار نظر و جر و بحث‌های رسانه‌ای پیدا کند.

سوم ـ جنیدی

لعیا جنیدی، از میان دو زن دیگر خانواده دولت، چهره‌ علمی‌تری دارد. او در رشته حقوق در دانشگاه تهران تا مقطع دکتری پیش رفته است و فوق‌دکتری‌اش از دانشگاه هاروارد در رشته حقوق تطبیقی ـ داوری تجاری بین‌المللی است اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که تجربه مدیریت اجرایی او در سمت‌های مهم دولتی چندان زیاد نیست و شاید مهم‌ترین آن مدیرکلی اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد. او اکنون با حکم رئیس جمهور، بر صندلی معاونت حقوقی ریاست جمهوری نشسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها