با مقصر دانستن کاخ سفید

کره شمالی: به آمریکا حمله می‌کنیم

وزیر خارجه کره شمالی با بیان این‌که کشورش یک قدرت هسته‌ای مسئولیت‌پذیر است، گفت پیونگ‌یانگ بجز آمریکا به هیچ کشوری حمله نخواهد کرد. ری یونگ هور، وزیر خارجه کره شمالی تاکید کرد کشورش یک قدرت هسته‌ای مسئولیت‌پذیر است و قصد ندارد هیچ کشوری را بجز آمریکا، مورد حمله قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۸۷
کره شمالی: به آمریکا حمله می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، وی که در مانیل پایتخت فیلیپین سخن می‌گفت تاکید کرد تنها کشورهایی که در اقدامات نظامی آمریکا علیه کره شمالی مشارکت داشته باشند، طرف تهدیدهای هسته‌ای پیونگ‌یانگ قرار می‌گیرند.

ری آمریکا را متهم کرد که با اقدامات خصمانه خود شرایط را متشنج تر کرده و کره‌شمالی را وا می‌دارد تا از خود دفاع کند.

خبرگزاری اتریش گزارش داد: وزیر خارجه کره شمالی در ادامه اضافه کرد کشورش به هیچ وجه در مورد حق خود در انجام آزمایش موشکی و نیز برنامه هسته‌ای‌اش مذاکره نمی‌کند. به گفته وی تا وقتی مواضع خصمانه آمریکا ادامه دارد، پیونگ‌یانگ ذره‌ای از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به تهدید‌های کره شمالی گفت واشنگتن از این تهدیدات هیچ هراسی ندارد.

در حالی که وزیر خارجه روسیه و رئیس‌جمهور کره جنوبی بر گفت‌وگو برای حل این بحران تاکید دارند، برخی تحلیلگران بر این باورند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اظهارات نسنجیده‌اش سبب بدتر شدن اوضاع شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، در حالی که ترامپ در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی خواهان اجرای کامل و فوری قطعنامه‌های تنبیهی جامعه بین‌الملل است، اما رکس تیلرسون سعی می‌کند راهی را همچنان برای مذاکره با پیونگ‌یانگ باز نگه دارد.

وبسایت اینترسپت در گزارشی نوشت: ترامپ با اعلام سیاست‌ها و تصمیمات جدید در توییترش، یک الگوی خودپنداری را که معمولا از طریق پیام‌هایش به طور عمومی بیان می‌شود، به نمایش می‌گذارد.

یک رسانه ارگانی چین در گزارشی اعلام کرد: راهبردهای به کار گرفته شده از سوی آمریکا در ایجاد بحران شبه‌جزیره کره و هسته‌ای شدن کره شمالی تاثیر مستقیم داشته است.

گلوبال تایمز روز سه‌شنبه نوشت: آمریکا در شکل‌گیری برنامه تسلیحاتی اتمی کره شمالی مقصر اصلی محسوب می‌شود و این کشور باید بداند سیاست‌های اتخاذ شده کاخ سفید باعث چنین وضعیتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها