چانه‌زنی مسعود بارزانی برای برگزاری همه‌پرسی

مشاور رسانه‌ای رئیس اقلیم کردستان عراق خبر داد که مسعود بارزانی در رأس هیأتی بلندپایه در هفته جاری برای بررسی پرونده برگزاری همه‌پرسی راهی بغداد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۶۰

به گزارش رادیو سوا، «کفاح السنجاری» مشاور رسانه‌ای «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان در گفت‌وگو با این رادیو تأکید کرد مسعود بارزانی ریاست این هیأت را به‌عهده خواهد داشت.براساس این خبر قرار است در دیدارهای این هیأت با مسئولان عراقی در بغداد مسأله برگزاری همه پرسی و جدایی کردستان از عراق به بحث گذاشته شود.

مشاور رسانه‌ای رئیس اقلیم کردستان تأکید کرد که هیأت دیگری در سلیمانیه با رهبران جنبش «گوران» یا جنبش تغییر برای بررسی بحران پارلمان اقلیم کردستان و برگزاری همه‌پرسی گفت‌وگو خواهد کرد. با توجه به این‌که قرار است همه‌پرسی در 25 سپتامبر آتی برگزار شود، السنجاری تأکید کرد فعالیت برای فراهم کردن مقدمات برگزاری همه‌پرسی آغاز شده است. بغداد، تهران و آنکارا از مخالفان برگزاری همه‌پرسی در کردستان هستند. اخیرا سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش هم برگزاری همه‌پرسی در کردستان را ایده خوبی ندانست و گفت این مسأله بر مبارزه با داعش تأثیر منفی خواهد گذاشت./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها