هفته دوم لیگ برتر فوتبال روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۸۳
هفته دوم لیگ برتر فوتبال / از تقابل یحیی با پرسپولیسی ها تا داستان تکراری برادرکشی

به گزارش جام جم آنلاین ، لیگ برتر ایران در فصل هفدهم در حالی وارد هفته دوم خود می شود که تیم تازه وارد پارس جنوبی جم در صدر جدول قرار دارد. سرخ ها که این روزها اعتماد به نفس ویژه ای دارند می خواهند در هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران تیم پارس جنوبی جم را از صدر پایین بکشند تا خود صدرنشین شوند. از آن سو تیم استقلال تهران هم به دنبال کسب نخستین برد فصل است. نگاهی کوتاه و گذرا به هر یک از دیدارهای هفته دوم لیگ برتر می اندازیم:

تراکتورسازی- پرسپولیس

تبریزی ها فصل هفدهم را با شکست آغاز کردند اما در هفته دوم به دنبال یک پیروزی بزرگ مقابل پرسپولیسی هستند که در هفته نخست دو بر صفر مقابل فولاد به پیروزی رسید. هدایت تیم تراکتورسازی را یحیی گل محمدی بر عهده دارد، مربی ای که قبلا سابقه هدایت پرسپولیس را داشته است. او حالا در تقابل با تیم سابقش قرار دارد.

پرسپولیس بر خلاف هفته نخست قطعا منشا را در اختیار خواهد داشت. آنها به دنبال دومین پیروزی پیاپی و رسیدن به صدر هستند.

سایپا- صنعت نفت آبادان

علی دایی سرمربی سایپا که به دلیل قبولی در آزمون دکترا حالا «دکتر بعد از این» نامیده می شود در هفته دوم به همراه تیمش مقابل تیم صنعت نفت آبادان قرار می گیرد. نارنجی پوشان سابقا کرجی و حالا تهرانی هفته پیش بازی یک بر صفر برده مقابل سپاهان را با تساوی یک بر یک عوض کردند. صنعت نفت آبادان نیز هفته گذشته استقلال تهران را شکست داد و حالا با روحیه ای عالی به مصاف شاگردان علی دایی می روند.

فولاد خوزستان - نفت تهران

فولاد خوزستان ، تیم شکست خورده هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران اینبار مقابل نفت تهران قرار میگیرد، نفتی که با وجود بحران زده بودن در هفته نخست به پیروزی رسید. اما حمید درخشان می داند تیمش مقابل فولاد کار سختی دارد.

در آستانه این دیدار اعلام شده که نام تیم نفت باید تغییر کند.

سپیدرود- سیاه جامگان

سپیدرود رشت نیز در دسته تیم هایی قرار گرفت که لیگ را با شکست آغاز کرد. البته آنها این هفته میزبان هستند و در رشت و در مقابل هواداران پرشور خود مقابل سیاه جامگان قرار میگیرند. تیم مشهدی در هفته نخست لیگ برتر مقابل ذوب آهن مساوی کرد.

ذوب آهن- گسترش فولاد تبریز

ذوب آهن با هدایت امیر قلعه نویی به دنبال نخستین برد در لیگ برتر است. ذوب آهن مقابل سیاه جامگان مساوی کرد تا قلعه نویی دست به انتقاد از بازیکنان تیمش بزند. گسترش فولاد تبریز نیز با جذب آندرانیک تیموریان حالا جان تازه ای گرفته است. در واقع تقابل آندو و قلعه نویی که زمانی مربی و شاگرد بودند بسیار جالب است.

استقلال - استقلال خوزستان

داستان برادرکشی دوباره در ورزشگاه تکرار می شود، جایی که استقلال به مصاف همنام خوزستانی خود می رود. استقلال تهران حالا آن سه بازیکن محروم خود را در اختیار دارد. استقلال که هفته گذشته مقابل صنعت نفت شکست خورد اینبار فقط به کسب پیروزی فکر می کند تا از کورس عقب نیفتد. استقلالی‌ها گرمای شدید هوا در آبادان را هم یکی از دلایل باخت خود می‌دانستند و اکنون باید دید در تهران سبک و شیوه بازی استقلال چگونه خواهد بود.

پارس جنوبی - پیکان

این مسابقه حواشی زیادی به همراه داشت و سرمربی پیکان ابتدا از وضعیت میزبانی شهر جم انتقاد و سپس از مردم این شهر استان بوشهر عذرخواهی کرد. پارس جنوبی که در کمال شگفتی صدرنشین لیگ برتر شده اولین بازی‌اش را در لیگ برتر در شهر جم برگزار می‌کند. پیکان کار دشواری در این شهر فوتبالدوست خواهد داشت. شاگردان مجید جلالی در هفته اول هم مقابل پدیده در تهران متوقف شدند و اکنون به دنبال برد هستند.

پدیده- سپاهان؛ فقط برد

هر دو تیم لیگ را با تساوی آغاز کردند و اکنون برای سه امتیاز تلاش می‌کنند. رضا مهاجری تیم خود را شگفتی‌ساز لیگ می‌داند و سپاهان هم با کرانچار از پیروزی خانگی محروم شده و اکنون برای اولین پیروزی تلاش می کند. مربیان معتقدند در ابتدای فصل راحت‌تر می‌توانند امتیاز کسب کنند در نیم فصل دوم امتیازگیری سخت‌تر می‌شود بنابراین هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد.

برنامه هفته دوم لیگ برتر:

هفته دوم؛ گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع)‏

پنجشنبه 12 مرداد96‏

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس- ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت 19:30‏

سپید رود رشت - سیاه جامگان مشهد- ورزشگاه و ساعت متعاقبا اعلام می شود. ‏

فولاد خوزستان - نفت تهران- ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 20:45‏

سایپا تهران - صنعت نفت آبادان- ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت 20:30‏

جمعه 13 مرداد96‏

پارس جنوبی جم – پیکان تهران – ساعت و ورزشگاه متعاقبأ اعلام می شود.‏

ذوب آهن اصفهان- گسترش فولاد تبریز- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان - ساعت 20:30‏

پدیده خراسان- فولاد مبارکه سپاهان- ساعت و ورزشگاه متعاقبأ اعلام می شود.‏

استقلال تهران - استقلال خوزستان- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 21‏

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها