در «مرورگر» برنامه «چرخ» رخدادهای جدید در دنیای علم بازخوانی می شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۰۳
مرور رخدادهای جدید دنیای علم در شبکه چهار

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه «چرخ» مجله علمی و عصرگاهی شبکه چهار سیما است که با حضور چهره‌های برتر علمی و پژوهشی به رویدادهای مهم علمی می‌پردازد؛ یکی از ماموریت های اصلی این برنامه اطلاع‌رسانی به موقع و لحظه به لحظه نسبت به حوادث و رویدادهای علمی است که در جهان دانش اتفاق می‌افتد،و به همین منظور بخشی در برنامه به نام «مرورگر» طراحی شده است.

به گفته مریم فیروزی تهیه کننده برنامه، در بخش «مرورگر» اتفاق های جدید دنیای علم در همان روز به انتخاب و ترجمه سردبیر برنامه حلیه صبورنژاد، توسط شهریار ربانی ارائه و تصاویر مرتبط با آن در برنامه نمایش داده می شود.به طور مثال ، مرورگر امروز چرخ (9 مرداد) به موفقیت تیم های ایرانی در مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 ژاپن که از 3 تا 8 مرداد برگزار شد، اختصاص دارد، و ما دراین بخش تصاویری از این مسابقات و همچنین پیام تصویری اختصاصی از سرپرست تیم های اعزامی به این مسابقات را پخش کرده و موفقیت ها و مقام هایی را که ایران کسب نموده معرفی می کنیم و طی روزهای آینده از مسئولین و مقام آوران این مسابقات برای حضور در برنامه دعوت به عمل می آوریم.

وی افزود: در این بخش از برنامه «چرخ» مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر علمی همچون نشنال جئوگرافیک، نیو ساینتیست، ساینس و نیچر و... به انتخاب سردبیر برنامه ترجمه و بخش هایی از آن خوانده شده و به همراه عکس ها و فیلم های مرتبط نمایش داده می شود.

فیروزی افزود: در بخش کارشناسی برنامه «چرخ» امشب، با حضور دکتر امیر تقوی پور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خودروهای هیبریدی معرفی و بررسی می شوند.

برنامه چرخ کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است و شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 به صورت زنده پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها