سخنگوی قوه قضاییه درباره رسیدگی به پرونده اتباع آمریکایی زندانی در ایران گفت: برخی از آنها محکوم شده‌اند و در حال سپری کردن محکومیت خود هستند و برخی هم در مراحل تجدیدنظر قرار‌دارند.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۰۵

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار جام‌جم آنلاین مبنی بر این که ایالات متحده از کشور عمان درخواست کرده است که درباره موضوع آزادی اتباع آمریکایی که در ایران محکوم شده‌اند، میانجیگری کند، گفت: چیزی در این زمینه به قوه قضاییه منعکس نشده است و قوه قضاییه در این ارتباط مستقیما ورود نخواهد کرد.

اژه‌ای تاکید کرد: از لحاظ قوه قضاییه صحبت‌های مطرح شده درخصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و مسائلی چون میانجیگری کشورهای دیگر در این خصوص اعتباری نداشته لیکن در این زمینه از اقدامات سایر دستگاه‌ها بی اطلاع هستم.

وارد مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی شده‌ایم

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخی فشارها علیه این قوه گفت: وقتی انسان وارد یک مبارزه سنگین با مفاسد، بخصوص مفاسد اقتصادی می‌شود، هزینه دارد که هزینه آن را باید پرداخت. محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر مبارزه قاطع دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی یادآور شد: قوه قضاییه وارد مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی شده است، بخصوص در سال‌های اخیر و به قول معروف با دانه‌درشت‌ها، یقه‌سفیدها و جریان‌ها و کسانی که ادعاهایی دارند، برخورد می‌شود؛ بدیهی است که احیانا مسائلی نیز از آنها گفته شود و سر بزند. وی در مورد اتهاماتی که حمید بقایی پس از آزادی به قوه قضاییه و خود وی بعد از آزادی و دروغگو خطاب کردن وی عنوان کرده بود، گفت: این مسائل و سخنانی که اشاره کردید، صحیح نیست. مقداری از مسائلی که قانون اجازه دهد از جمله دستخط ایشان در مورد انتقالش از سوئیت و مسائل و امکاناتی که در آن وجود داشته، دادستان محترم تهران آن مقداری که لازم باشد را اطلاع‌رسانی خواهد کرد و ان‌شاءالله در پیگیری پرونده، مسائل مالی که وجود دارد، مشخص خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها