فالوده نوعی دسر یخی ایرانی است که از گذاشتن رشته‌های نشاسته در محلول آب و شکر تهیه می‌شود. فالوده یا پالوده شیراز، کرمان و یزد از دسرهای معروف ایرانی است.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۴۵

شیرازی‌ها معمولا فالوده را با نوعی چاشنی مثل آب‌لیمو، عرق نسترن یا شربت آلبالو و کرمانی‌ها بیشتر با گلاب و نعناع می‌خورند. معمولا از روش طبخ و طعم فالوده شیرازی شنیده‌اید، این بار برای ایجاد کمی تفاوت فالوده را به روش کرمانی درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه فالوده کرمانی:

نشاسته گل اعلا: نیم کیلوگرم / شکر: نیم کیلوگرم / گلاب: نصف لیوان / بیدمشک: مقداری تخم بالنگ یا تخم شربتی: 20 گرم / آب: 2/5 لیتر

نشاسته را با آب مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه بجوشانید. هنگام جوشاندن کمی گلاب به آن اضافه کنید. وقتی نشاسته به صورت توده ژله‌ای درآمد آن را در صافی ریخته و یک ظرف پر از آب و یخ زیرش قرار ‌دهید و نشاسته را صاف کنید تا به صورت قطره‌ای در ظرف آب و یخ بریزد و اصطلاحا مروارید شکل شود و خودش را ببندد. عملا خود نشاسته از سوراخ‌های صافی رد می‌شود و نیازی به فشار دادن زیاد نیست. بعد از ریختن آن می‌توانید با اضافه کردن کمی شیره، گلاب، تخم ریحان و بیدمشک در ظرف فالوده‌تان را آماده و سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها