مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از سرمایه گذاری بیش از 100 میلیارد تومانی در حوزه گردشگری گلستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۵۰
سرمایه‌گذاری 100 میلیاردی در گردشگری گلستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان​های صدا و سیما، نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا، اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی آباد کتول و ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در برنامه «سروستان» شبکه « شما» حاضر شدند.

هزارجریبی با اشاره به مشکلات موجود روستاییان استان گلستان گفت: اُفت ولتاژ برق از جمله مهمترین مشکلات روستاهای استان محسوب می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق¬قلا افزود: اقلیم گلستان با گیلان و مازندران تفاوت بسیار دارد و بخش‌های زیادی از این استان کویری است و با محرومیت زیادی روبرو است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم با بیان اینکه نخبگان بسیاری از روستاها برخاسته‌اند گفت: گلستان دارای ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی زیادی از جمله منابع طبیعی فراوان است که می‌توانند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی نیز باشند.گلستان اسم زیبایی دارد ولی مشکلات اقتصادی در این استان بیداد می‌کند و نیازمند توجه بیشتر مسئولان در سطح ملی است.

اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی​آباد کتول هم در ادامه با اشاره به لزوم فراهم کردن امکانات برای ماندگاری مردم در روستاها گفت: متأسفانه اینگونه اقدامات در کشور ما به خوبی صورت نمی‌گیرند و مهاجرت روستانشینان به شهرها ادامه دارد. مردم ایران به کشاورزی وابسته هستند ولی این بخش همچنان به شیوه سنتی صورت می‌گیرد.

قره‌خانی خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های فراوانی از نظر توریسم در این استان وجود دارد که نیازمند زمینه‌سازی مناسب برای بهره‌برداری کامل و جامع هستند.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری گلستان گفت: زمانی همین استان پذیرای بیکاران سایر مناطق بود ولی امروز خود با مشکلات اقتصادی و بیکاری مواجه است و کارخانجات در حال تعطیل شدن هستند.

در ادامه، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به طرح آمایش سرزمینی گلستان گفت: گردشگری و بالفعل کردن ظرفیت‌های توریسم در این استان جزو اولویت‌های سازمان‌های ملی و مسئولان گلستان به شمار می‌رود.

وی افزود: در کنار جنگل‌های سرسبز و سواحل زیبا، ظرفیت دیگری هم در گلستان وجود دارد و آن هم تنوع فرهنگی و قومیتی است که برای گردشگران جذابیت‌های فراوانی دارد و یکی از دلایل اصلی ورود توریست‌های داخلی و خارجی به استان همین مسئله است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به مطالعات گسترده در حوزه گردشگری این استان عنوان کرد: راه‌اندازی دومین ژئوپارک ایران در منطقه قلعه میران گلستان در حال پیگیری است که امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

کریمی با بیان اینکه سال گذشته و امسال از محل منابع مختلف بیش از 100 میلیارد تومان در حوزه گردشگری گلستان سرمایه گذاری شده است، گفت: همه نمایندگان مردم شهرهای مختلف استان در مجلس معتقدند باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم و حمایت از سرمایه گذاران را افزایش دهیم البته با تلاش های صورت گرفته، بسیاری از موانع موجود برداشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها