مدیرکل ثبت احوال استان اعلام کرد:

ثبت 2 ازدواج زیر 15سال در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته دو مورد ازدواج زیر 15سال در سطح استان داشتیم.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۱۸
ثبت 2 ازدواج زیر 15سال در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، سید محمدعلی تقوی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: طی سال گذشته 7919 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال 94 افزایش 14درصدی داشته است.

تقوی درباره میانگین سن ازدواج در استان تصریح کرد: میانگین سن زوج 29سال و زوجه 24سال و میانگین سن طلاق نیز آقایان 34ساله و خانم ها 29ساله هستند که این میزان در ازدواج و طلاق از نرم کشوری بالاتر است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی سال گذشته 1750واقعه طلاق طی این مدت ثبت شده که نسبت به سال قبل 11درصد کاهش داشته است. نسبت ازدواج به طلاق در استان به ازای هر 4.5 واقعه ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

وی بیان کرد: طی سال گذشته 16 هزار و 312 مورد ولادت به ثبت رسید که 512 درصد پسر و 49درصد نیز دختر بوده اند. در سال گذشته 506 ولادت با چندقلوزایی داشتیم. همچنین طی این مدت 2630واقعه وفات در استان به ثبت رسیده است که شامل 58درصد مرد و 42درصد زن بوده اند.

تقوی با اشاره به نسبت جنسی در سال 95 ادامه داد: طی سال گذشته به ازای هر 100دختر در این استان 102پسر متولد شده است که این میزان در سال 94 به ازای هر 100دختر 107پسر بود.

وی عنوان کرد: نرخ حاصل از ثبت فوت 3.8درصد بوده است یعنی به ازای هر 1000نفر چهار نفر فوت کرده اند. به ازای هر 100 زن 136 نفر مرد فوت کرده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین علت فوت در این استان بیماریهای قبلی-عروقی با 41درصد بوده است، گفت: حوادث غیر عمد با 11درصد، سرطانها 11درصد، سالخوردگی با 10 درصد در جایگاه‌های بعدی فوت در استان بوده‌اند.

تقوی افزود: امیرعلی و فاطمه بیشترین فراوانی نام را در بین پسران و دختران طی سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند.

وی بیان کرد: اهمیت کار ثبت احوال هنوز ناشناخته است و هنوز خدماتی که این اداره ارائه می دهد مغفول مانده اند. وظیفه ثبت احوال تنها صدور شناسنامه نیست بلکه کارها و خدماتی که ارائه می دهد فراتر از این موضوع است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در انتخابات امسال حتی یک مورد تخلف در حوزه اسناد هویتی مشاهده نشد. بیش از 95درصد حوزه های رای گیری به پایگاه شبکه استعلام متصل شده بودند.

تقوی تصریح کرد: در حوزه فناوری، پهنای باند در اختیار ثبت احوال از 6مگابایت هم اکنون به 36مگابایت رسیده است.

وی ادامه داد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد 437هزار و 292جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده که 248هزار و 621جلد معادل 57درصد از این میزان مربوط به چهار سال اخیر بوده است. تا پایان سال آینده همه شناسنامه های این استان مکانیزه خواهند شد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون 213هزار و 548 کارت ملی هوشمند صادر و تحویل مردم شده و 218هزار و 530نفر نیز در این زمینه ثبت نام کرده اند. امسال برنامه داریم 180هزار ثبت نام جدید داشته باشیم و تا پایان سال آینده پرونده کارت ملی هوشمند در استان بسته شود.

تقوی تاکید کرد: اعتبارات عمرانی ثبت احوال از یک میلیارد و 166میلیون ریال به 15میلیارد و 81میلیون ریال افزایش یافت که می توان گفت 14درصد در این زمینه رشد داشته ایم و 60درصد از این میزان تخصیص یافته است. اعتبارات هزینه ای ثبت احوال استان نیز 2.5برابر افزایش یافت.

وی بیان کرد: 700 ثبت یار افتخاری در استان با ثبت احوال همکاری کرده اند که توانسته ایم 100 درصد ولادت های سال گذشته استان را ثبت کنیم و در زمینه وفات نیز همین وضعیت را داشته‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود اینکه 50درصد جمعیت استان، روستایی و برخی روستاها صعب العبور هستند، ثبت این دو واقعه حیاتی سخت است که تمام ولادت ها و وفات ها در مهلت قانونی ثبت شده‌اند.

تقوی افزود: 42درصد واجدین شرایط را برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده ایم. تا قبل از دولت یازدهم هشت دفتر پیشخوان دولت خدمات ثبت احوال را ارائه می دادند که هم اکنون این تعداد به 31 دفتر رسیده است. فراخوان ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده ایم که180هزار نفر را طی این دو فراخوان ثبت نام خواهیم کرد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبار کارت ملی 120هزار نفر در سطح استان تمام شده است. افراد واجد شرایط باید با مراجعه به دفاتر پست، ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام و اقدام کنند. کارت ملی این افراد نیز تا پایان امسال بیشتر اعتبار ندارد. هم چنین این افراد می توانند با مراجعه به سامانهwww.ncr.ir نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند که تا سه ماه از اول مردادماه تا 30مهر برای پیش ثبت نام مهلت دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع 31هزار تومان برای صدور کارت ملی هوشمند از افراد اخذ خواهد شد، ادامه داد: 20هزار تومان در مرحله اول برای پیش ثبت نام، 9هزار تومان برای حق ثبت نام و 2000 تومان نیز در پایان برای دریافت کارت اخذ خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کارت ملی هوشمند قابل جعل و سوء استفاده نیست. بیش از 200 نوع خدمت از طریق این کارت ارائه می شود و قابلیت امضاء دیجیتال نیز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها