معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران عنوان کرد

باغ کتاب، محل تلاقی فرهنگ ها و ارزش های اجتماعی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعلام کردند:

باغ کتاب تهران نمونه موفق در راستای تحقق شعار مدیریت شهری +عکس

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امیدواریم با بهره برداری بهینه از باغ کتاب تهران شاهد تحول فرهنگی در پایتخت باشیم، تاکید کردند: باغ کتاب تهران نمونه موفق در راستای تحقق شعار مدیریت شهری مبنی بر تبدیل شهرداری تهران از سازمانی خدماتی به نهادی فرهنگی و اجتماعی است.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۲۲
باغ کتاب تهران  نمونه موفق در راستای تحقق شعار مدیریت شهری +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی،رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از باغ کتاب تهران با بیان این مطلب که این مجموعه بزرگ فرهنگی با زیربنای 65 هزار متر مربع براساس تصمیمات چهرمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری احداث شده است، بیان داشت: در ساخت باغ کتاب تهران استانداردها، اصول و ضوابط مهندسی به دقت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امروز باغ کتاب تهران در سطح جهانی نمونه فاخر فرهنگی به شمار می آید، افزود: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به عنوان مجموعه ای قوی فرهنگی، اجتماعی و هنری در ساخت باغ کتاب تهران نقش داشته است، بنابراین این مجموعه مطئنا از امکانات سخت افزاری حایز اهمیتی برخوردار ست.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری تهران از سازمانی خدماتی به نهادی فرهنگی اجتماعی، تصریح کرد: باغ کتاب تهران به عنوان پروژه فاخر فرهنگی نمونه موفق و خوبی در راستای تحقق این شعار مدیریت شهری به شمار می آید.

محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه بازدید از باغ کتاب تهران، با تاکید بر اینکه اتفاق خوب فرهنگی در حوزه زیرساخت های فرهنگی در پایتخت رخ داده است، افزود: باغ کتاب تهران به میزان تولید، توزیع و معرفی کتاب کمک شایانی می کند.

وی از باغ کتاب تهران به عنوان مجموعه ای فاخر در حوزه فرهنگی یاد کرد و گفت: امیدواریم شاهد حضور پر شور مردم، فرهیختگان و علاقه مندان به کتاب در این مجموعه فرهنگی باشیم.

به گفته پیرهادی، ساخت و احداث باغ کتاب تهران اتفاق خوب و مبارکی است وباید در نگهداری این مرکز عظیم فرهنگی کوشید.

وی با بیان این مطلب که ابنیه هایی مانند باغ کتاب تهران در پایتخت کم نیستند، افزود: آنچه مهم است شیوه و نحوه بهره برداری از این مجموعه ها است.

عضو هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهر تهران از نظر زیرساختهای فرهنگی اجتماعی به سطح قابل قبولی رسیده است، بیان داشت: باید در حوزه ذائقه و فرهنگ سازی و بهره برداری از این مراکز فرهنگی اقدامات مقبول تری صورت گیرد.

وی به در ادامه به عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر با حضور جوانان متخصص، کارآمد و فرهیخته مانند مهندس علیرضا جعفری و سایر دوستان سرعت پیشرفت پروژه ها شتاب یافته است.

پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این گفت و گو با تاکید بر اینکه باغ کتاب تهران حلقه مفقوده بین مخاطبان و علاقه مندان به کتاب و مطالعه است، بیان داشت: مجموعه ای از موضوعات متنوع در باغ کتاب تهران قابل مشاهده است،که زمینه های گرایش شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان را با تاکیتیکها و فنون مختلف به کتاب فراهم می کند.

وی به ویژگی های باغ کتاب تهران اشاره و خاطر نشان کرد: شرایط لازم برای فعالیت های هنری، علمی و افزایش ارتباط هرچه بیشتر مردم و کودکان در باغ کتاب تهران ایجاد شده است.

سروری از باغ کتاب تهران به عنوان مجموعه ای مادر که در موضوع های فرهنگی نقش آفرینی می کند، یاد کرد و گفت: کاربرد چند وجهی و مجموعه ای از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری در این مجموعه دست به دست هم داده است تا مردم و به ویژ کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب علاقه مند شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر باغ کتاب تهران را افتخاری برای ایران با تمدن کهن دانست و گفت: امیدواریم این مجموعه فرهنگی چشم انداز روشنی برای آینده از موضوع های مربوط به کتاب و مسائل فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: باید از سخت افزار و فضای فیزیکی باغ کتاب تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ساخته شده است با نرم افزار و محتوای غنی فرهنگی استفاده بهینه و حداکثری صورت گیرد.

سروری از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خواست با توجه به عملکرد خوب و درخشان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی از این مجموعه حمایت کنند.

مجتبی شاکری عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران فرصت و امکانی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور است، گفت: باغ کتاب تهران در صورت بهره برداری درست و بهینه تولید آگاهی در کشور خواهد کرد.

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ساخت و ساز چنین مجموعه بی نظیری حکایت از اندیشه و فکر بزرگ دارد، بیان داشت: با توجه به تجربیات فنی و مهندسی و امکانات به کار رفته در این فضا، امیدواریم همت و تلاش شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با بهره برداری درست و شایسته از این مجموعه به بار نشیند.

وی باغ کتاب تهران را مجموعه قابل تحسین برشمرد و افزود: مطمینا این مرکز فرهنگی منجر به تغییر رفتار فرهنگی در راستای حرکت به سمت شهری پویا و خوب خواهد شد.

پروژه های شاخص فرهنگی شامل باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا،پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موره علوم و نجوم دار آباد تنها بخشی از پروژه های فرهنگی به شمار می آید که طی یک دهه اخیر از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته و در اختیار اهالی و شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در ساخت فضاها و المانهای شهری به تاثیر گذاری آنها برهویت فضای شهری توجه دارد.

بررسی کمبودها و نیازهای شهر در زمینه فضاهای فرهنگی بخشی از رسالتهای این شرکت به شمار می آید و یکی از مهمترین سیاست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی لحاظ کردن ریتم هماهنگ در گسترش فضاهای فرهنگی در تمامی مناطق 22 گانه شهر است.

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ،اولین مجموعه تخصصی برای مطالعه و امکان سنجی در خصوص مراکز فرهنگی و هنری به شمار می آید.

این شرکت به شهر نگاه کلی و کلان داشته و تلاش می کند از فضاهای کالبدی شهر در مطلوب ترین حد ممکن برای مباحث فرهنگی اجتماعی بهره بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها