مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان دامپزشکی کشور از نظارت ۷۰۰ ناظر بر ذبح شرعی کشتارگاه‌های دام و طیور کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۰۲
۷۰۰ روحانی ناظر ذبح شرعی کشتارگاه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حمزه کلانتری در حاشیه بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور اردبیل گفت: تمامی ناظران با اشرافیت کامل نسبت به رعایت موازین شرعی در کشتارگاه‌ها نظارت دارند.

وی افزود: اکنون در ۱۳ کشتارگاه دام و طیور استان اردبیل ناظرین ذبح شرعی مستقر هستند و از ابتدا تا انتهای کشتار نظارت شرعی انجام می‌گیرد. ضمن این که، تمامی این ناظرین بهداشتی در دوره‌های آموزشی و تخصصی نظارت شرعی شرکت کرده و با اشراف کامل به موارد نظارت تمامی موازین شرعی را با جدیت رعایت می‌کنند.

کلانتری ادامه داد: تقویت برنامه نظارت شرعی مراکز مشمول قانون با برگزاری دوره‌های آموزشی ناظرین شرعی، رسیدگی به امورات ناظرین مستقر، اعطاء کد نظارت شرعی به مراکز مشمول قانون و پیگیری استاندارد حلال به این مراکز و تدوین سامانه ناظرین و ذابحین شرعی در سراسر کشور از اهم برنامه‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان دامپزشکی کشور است.

نمایندگی ولی‌فقیه سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر این که دو حوزه«نظارت بهداشتی و شرعی» لازم و ملزوم یکدیگر هستند، تصریح کرد: اگر محصولی اشکال شرعی داشته باشد قابل استفاده نبوده و نیز اگر مشکل بهداشتی داشته باشد باز هم قابل استفاده نخواهد بود و تنها محصول که از نظر شرعی و بهداشتی مورد تائید است قابلیت استفاده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها