در دوره دبیرستان ترک تحصیل کردم، زیاد از خانه بیرون نمی‌آمدم و یکسره درحال وبگردی و چت کردن بودم، چت کردن و آشنایی با آدم‌های مجازی و شوخی با آنها شده بود تفریح و سرگرمی من .
کد خبر: ۱۰۴۸۴۲۳

بعد از یک سال در چت‌روم با مردی جوان آشنا شدم که خودش را امیر معرفی کرده بود و می‌گفت کارشناسی ارشد مکانیک دارد. پسرهای زیادی را در چت‌روم دیده بودم، ولی انگار این یکی با همه فرق داشت! آنقدر مجذوبش شده بودم که از او خواستم عکس خودش را برایم بفرستد، من هم همین کار را انجام دادم و اولین قرار حضوری ما برنامه‌ریزی شد.

حدود دو ماه را باهم سپری کردیم تا این‌که تصمیم به خواستگاری گرفت، اما می‌گفت: پدر و مادرش خارج از کشور هستند برای همین تنها آمد. اول مادرم مخالفت کرد، چون اختلاف سنی ما حدود شش سال بود، ولی بعد راضی شد که فعلا عقد کنیم تا پدر و مادر امیر برگردند. مدتی از این ماجرا گذشت و من به رفتارهای همسرم مشکوک شدم، تلفن‌های مشکوک، حرف زدن‌های یواشکی و دروغ‌های پی‌درپی!

خیلی حساس شده بودم. بعد از کمی کنجکاوی متوجه شدم امیر، چند سال قبل ازدواج کرده و از همسر اولش هم یک بچه دارد. چون تحمل این وضعیت برایم ممکن نبود، تصمیم گرفتم موضوع را خاتمه دهم، ولی امیر می‌گفت: من تا آخر با تو می‌مانم و حاضر به طلاق نیستم، می‌گفت: حتی یک لحظه هم تو را تنها نمی‌گذارم!

اما الان مدت سه ماه است که هیچ خبری از او ندارم و شنیدم به شهر دیگری رفته و من را با این همه خاطرات تلخ و شیرین تنها گذاشته و...

دلایل دوستی‌های اینترنتی

در این ماجرا احتمال می‌رود فقدان یا کمبود عاطفه در خانواده باعث شده است که فرد در روابط اجتماعی‌اش اعتماد به نفس پایینی داشته باشد و درنتیجه دوست‌های کمتری برای خود پیدا کند و در سنین نوجوانی در تحصیل موفق نباشد. بنابراین او جذب یک سرگرمی منفی (چت کردن و...) شده و به دلیل گذراندن وقت زیاد در این فضا نوعی وابستگی عاطفی و اعتماد صرف به فضای مجازی ایجاد می‌شود. علاوه بر اینها ناآگاهی وی از آسیب‌های فضای مجازی و مشورت نکردن با افراد متخصص و باتجربه و تحقیق کافی نکردن درباره امیر او را به این ناکامی در زندگی رسانده است.

پلیس بارها اعلام کرده است یکی از آسیب‌های فضای مجازی، دوستی‌های اینترنتی نادرست است که سبب می‌شود دو طرف در یک فضای غیرواقعی، شناخت واقعی از همدیگر کسب نکنند و در ادامه این ارتباط و دوستی به دلیل وابستگی عاطفی طرفین یا یکی از آن دو، تصمیمات احساسی و آنی را برای زندگی خود بگیرند. دلمشغولی و اضطرابی که بر اثر روابط اینترنتی به وجود می‏‌آید، بزرگ‌ترین سد راه تعالی علمی و تحصیلی است. وقتی شخص ارتباطی را در چت برقرار می‌کند، فرد مقابل در آغاز ارتباط حس می‌کند این برقراری ارتباط بزودی قطع می‌شود و تنها برای وقت‌گذرانی است، اما پس از مدتی آغاز این ارتباط شکل می‌گیرد و ابراز احساساتی که بعدا ممکن است از سوی دو طرف مطرح شود دلبستگی‌هایی را به وجود می‌آورد که این دلبستگی‌ها در درازمدت عوارضی مانند مقوله دختران فراری یا سوء ‌استفاده‌های جسمی و جنسی را به دنبال دارد. جاذبه و دلربایی‏‌ها مربوط به روزها و ماه‏‌های اول رابطه و آشنایی است، اما دیری نمی‌پاید که این روابط عادی شده و به جدایی می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها