رئیس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر لزوم ممانعت از تکرار عوامل ظهور داعش گفت، مردم کردستان عراق تصمیم دارند از راه گفتگو و راه‌های مسالمت‌آمیز به استقلال و حقوق خود دست یابند.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۸۵
بارزانی: با شیوه‌های مسالمت‌آمیز به استقلال دست می‌یابیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسعود بارزانی، رئیس این اقلیم میزبان سرکنسول کشورهای عربستان، کویت، امارات، فلسطین، سودان، اردن و مصر بود.

طبق این بیانیه بارزانی در این دیدار با اشاره به حساسیت مرحله پسا داعش بر لزوم ممانعت از تکرار عوامل ظهور داعش تاکید کرد.

بارزانی در ادامه بر لزوم توجه و برآوردن خواسته‌های تمامی گروه‌ها در استان نینوا و حفظ جانشان و نیز عدم تکرار فاجعه‌ای که در این استان رخ داد، تاکید کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق درباره همه‌پرسی استقلال این اقلیم گفت: همه‌پرسی "حقی مشروع و طبیعی" برای شهروندان (اقلیم) کردستان است و همه طرف‌ها باید به خواسته‌ها و حقوق مردم (اقلیم) کردستان احترام بگذارند. مردم کردستان تصمیم دارند از راه گفتگو و راه‌های مسالمت‌آمیز به عنوان تنها راه ضامن عدم تکرار مشکلات و درگیری‌های خونین به استقلال و حقوق خود دست یابند.

احزاب کرد روز چهارشنبه هفتم ژوئن ۲۰۱۷ در تفرجگاه صلاح‌الدین در اربیل نشستی به ریاست مسعود بارزانی برگزار شد که برخی از گروه‌های سیاسی آن را تحریم کردند.

احزاب مذکور در آن نشست در مورد برگزاری همه‌پرسی درباره سرنوشت این اقلیم در تاریخ بیست و پنجم سپتامبر آتی توافق کردند.

همچنین آنها درمورد برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست اقلیم در تاریخ ششم نوامبر آتی به توافق رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها