عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کاهش رشته‌های دانشگاه آزاد موجب متلاشی شدن ساختار اصلی این دانشگاه می شود، حذف رشته‌های دانشگاه آزاد را غیر کارشناسی و فاقد پشتوانه منطقی بشمار آورد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۷۱
حذف رشته های دانشگاه آزاد غیرکارشناسی است / وزارت علوم در مسیر ورشکستگی دانشگاه آزاد

محمد قمی در گفتگو با جام جم آنلاین، در خصوص اقدام وزارت علوم مبنی بر حذف حدود سه هزار رشته تحصیلی از دانشگاه آزاد گفت: اگر بخواهند دانشگاه آزاد را ورشکسته کنند، اینگونه اقدامات بهترین مسیر برای رسیدن به چنین هدفی محسوب می گردد.

وی افزود: دانشگاه آزاد به جز اخذ شهریه از دانشجویان هیچ منبع درآمد دیگری ندارد و وقتی رشته های این دانشگاه را محدود می کنند، به موازات آن جذب دانشجو هم با محدودیت مواجه خواهد شد و در نتیجه این موسسه اموزش عالی رو به تعطیلی و ورشکستگی می رود.

قمی پیرامون این مطلب که چرا این رشته ها با گذشت چند دوره تدریس امروز به یکباره از چرخه تحصیلی دانشگاه حذف می شود، گفت: قطعا وزارت علوم بی حساب و کتاب و بدون برنامه دست به چنین اقدامی زده و کلیت دانشگاه با شرایط جدید با مشکل جدی روبه رو خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد چندین سال است که شهریه دانشجویان را اضافه نکرده و درآمد دیگری غیر از شهریه ندارد از طرفی با کاهش دانشجو هم دست و پنجه نرم کرده و از نظر اقتصادی این دانشگاه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست. بنابراین حذف رشته ها اصلا به صلاح نیست و حتما مسئولان باید توجه داشته باشند که رشته ها را به دانشگاه آزاد برگردانند چرا که هحذف رشته ها کارشناسی نبوده است.

وی افزود: بعد از تعطیلات مجلس، کمیسیون بیشتر به بررسی این موضوع خواهد پرداخت و از مسئولین وزارت علوم برای ارایه توضیحات دعوت بعمل می آرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ر ب
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
۰
۰
با سلام
وزارت علوم اقدام بسیار به جایی جهت بهبود كیفیت آموزشی انجام داده است. برای داشتن مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری نیاز به یك سری حداقل ها از نظر فضای آموزشی، تعداد اعضای هیات علمی با مرتبه دانشیاری و استادی می باشد‌. برخی از واحدهای دانشگاه آزاد بویژه واحدهای شهرستانی فاقد تعداد مناسب استاد می باشند. مثلا گروهی با داشتن فقط دو استادیار دوره كارشناسی ارشد و دكتری دارد. یا دانشگاهی همچون واحد دزفول برای تنها استاد تمام خود حكم عدم نیاز می زند. داتشگاه آزاد اسلامی برای ارتقا كیفیت علمی نیاز به بازنگری در اینگونه موارد و تشدید نظارت ها را دارد تا با بهبود كیفیت به دانشجو، جامعه دانشگاهی و مملكت خدمت رسانی، كه از اهداف اصلی این دانشگاه بوده است، بكند.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
۰
۰
بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد پشتوانه شغلی در بازار كار را ندارد و صرفا برای مدرك گرفتن و كسب درآمد دانشگاه آزاد ایجاد شده كه حذف این رشته ها ضروری است و وزارت علوم راه درستی را در پیش گرفته دانشگاه آزاد برای كسب درآمد باید روی رشته هایی متمركز شود كه بازار كار داشته باشد و برای كشور مفید باشد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها