گفت‌وگوی خودمانی جام‌جم با سید مهدی شجاعی در 57 سالگی‌اش

بهانه نوشتن نباشد، باید رفت

متن فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر

کتاب تازه سید مهدی شجاعی در راه است

اثری تازه از سید مهدی شجاعی با عنوان «آن است شیوه حکمت» زیر چاپ رفت.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۷۱
کتاب تازه سید مهدی شجاعی در راه است

به گزارش جام جم آنلاین، انتشارات کتاب نیستان اثری تازه از سید مهدی شجاعی را با عنوان «آن است شیوه حکمت» شامل متن فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر را با ترجمه سید مهدی شجاعی به زیر چاپ برد.

متن این کتاب به صورت دو زبانه عربی فارسی منتشر شده و دربرگیرنده مقدمه‌ای مفصل از سید مهدی شجاعی است.

شجاعی در مقدمه خود بر این ترجمه به معرفی ویژگی‌های اسلام علوی و اسلام بدلی از منظر تعالیم رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) پرداخته و می‌نویسد: «از آغاز نوبت پیامبر خاتم سرنوشت مطلوب دین اسلام و تکلیف مردم جهان پس از ارتحال پیامبر تا آخرالزمان توسط خداوند متعال، قرآن کریم و خود پیامبر اکرم تعیین و تبیین شده بود.

آن مسیری که خداوند متعال و به تبع او رسولش، برای امت پس از پیامبر و مردم جهان مقرر فرموده و مطلوب شمره بودند، حفظ و تداوم هویت و ماهیت رسالت در بستر وصایت و امامت بود و بیان این تکلیف از این شفاف‌تر و صریح‌تر ممکن نبود که خداوند در روزهای پایانی حیات زمینی پیامبر، موکدا به او فرمان دهد که: برسان به مردم آن فرمان را که ما به تو وحی کرده‌ایم و اگر نکنی و نرسانی، رسالتت را به انجام نرسانده‌ای.»

شجاعی در بخش دیگری از مقدمه خود بر کتاب با اشاره به فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر می‌نویسد: حاکمیت پس از ارتحال پیامبر، ناگزیر است که حتی الامکان ظواهر دین اسلام را در ویترین حکومت حفظ کند و اساس منبر و محراب پیامبر را داعیه اسلام و مسلمانی در اختیار بگیرد. هر چند که قلبا و عملا کمترین اعتقاد و التزامی به آن نداشته باشد. پس پرده این نفاق و تظاهر در زمان حکومت یزید بن معاوین به آشکارترین شکل خود می‌رسد و یزد حقایقی را این نوع حکومت اسلامی بر ملا می‌کند که نه قبل و نه بعد از او هیچ حاکمی جرأت و جسارت بیان آن را پیدا نمی‌کند.

شجاعی در بخش دیگری از مقدمه خود می‌نویسد: قوانین حضرت امیر برای حکومت و باید و نبایدهای او در اداره مملکت، بهترین ترازو یا سرمشق و الگوست برای این که جزء جزء گفتارها و رفتارهای حکومت اسلامی را با آن مقابله کنیم و به عیار اصلی و بدلی بودن آن پی ببریم و از آن مهم‌تر این که عملکرد این حکومت اسلامی را عیناً عملکرد مقرر و مطلوب اسلامی تلقی نکنیم و آن را مبنای قضاوت در مورد اسلامی و فرامین آن قرار ندهیم.

انتشارات کتاب نیستان این کتاب را به تازگی در ۱۷۵ صفحه به زیر چاپ برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها