کارشناس سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

موشکهای سپاه قوه تحلیل را از مقامات غربی گرفت

یک کارشناس سیاسی موشک باران مواضع تکفریهای داعش توسط سپاه پاسداران را حمله ای پیچیده و با فناوری بالا خواند و گفت: در واقع جمهوری اسلامی ایران با این اقدام اتاق عملیاتی که مدتهاست توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ما تشکیل شده را منهدم کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۵۲
موشکهای سپاه قوه تحلیل را از مقامات غربی گرفت

حسن هانی زاده در گفت و گو با جام جم آنلاین پیرامون اقدام غافلگیر کننده سپاه افزود: حمله موشکی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به محل تجمع گروهک های تکفیری واقع در المیادین استان دیرالزور نشان می دهد، ما در برابر جنایتها و تهدیدهای پیش روی خود ساکت نخواهیم نشست و در زمان و مکان مناسب با یک اقتدار خارج از تصور دشمنان خود را زمین گیر می کنیم.

وی با پیچیده خواندن ابعاد عملیاتی سپاه تصریح کرد: نفوذ به عمق 650 کیلومتری خاک سوریه و اصابت موشکها به مرکز استقرار تروریستها بیانگر قدرت موشکهای نقطه زن جمهوری اسلامی ایران بوده و حکایت از آن دارد تجهیزات نظامی ما کاملا در خدمت صیانت از مردم سرزمین خود است و اینکه در مباحث امنیت ملی با احدی شوخی نداریم.

هانی زاده در پاسخ به این سوال که نفوذ به مرکز استراتژیک تروریستها و متلاشی کردن مقر سرکردگان داعش چه تاثیری در تحولات پیش روی منطقه خواهد داشت، اظهار داشت: طبق اطلاعات واصله آمریکا- رژیم صهیونیستی با همراهی عربستان سعودی یک اتاق مشترک عملیات نظامی علیه ایران تشکیل داده اند و اقدام تروریستی چندی پیش تهران و وقایع ناگوار حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی در این اتاق فرماندهی وطرح ریزی شده و درصدد پیاده کردن دیگر نقشه ها برای از بین بردن امنیت کشورمان هستند. لذا در چنین شرایطی سپاه با یک رصد اطلاعاتی کوتاه مدت به گونه ای اقدام کرد که در حین از بین بردن و به هلاکت رساندن سران داعش عملا اتاق فکر ضد ایرانی در منطقه را منهدم ساخت.

این کارشناس سیاسی افزود: در چنین وضعیتی جبهه عبری- عربی – غربی به ناچار باید محاسبات سیاسی، امنیتی و نظامی خود را از نوع بازسازی کند و این موضوع قطعا موجبات آشفتگی راهبردی جبهه تروریسم را فراهم می آرود.

هانی زاده در خصوص اینکه چرا غربیها بویژه ایالات متحده پس از علمیات خیره کننده سپاه سکوت اختیار کرده و همچون همیشه دست به تحلیل های آنچنانی نمی زنند، ابراز اشت: خوب طبیعتا آنها تا مدتی در شوک خواهند بود و تا زمانی که ابعاد گسترده این اقدام روشن نشود تلاش دارند از اظهار نظر خودداری کنند واساسا چاره ای هم ندارند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به گونه ای هوشمند اسناد متقنی از این عملیات از خود بر جای گذاشت که هر گونه عملیات روانی رسانه های غربی و شبهه افکنی احتمالی آنها تنها، منتج به رسوایی اربابان آمریکایی و تروریستها خواهد شد.

هانی زاده در ادامه موشک باران مواضع داعش را حاوی یک پیام دوگانه دانست و گفت: یک بعد پیام ما این بود که دوستان منطقه ای با تکیه بر توان نظامی بالای جمهوری اسلامی به لحاظ موضوعات امنیتی و دفاعی آسوده خاطر باشند و وجه دیگر پیام آن است که دشمنان مردم و نظام اسلامی ایران در هر نقطه ای از جهان رصد شده و با آنها برخوردی پشیمان کننده خواهد شد.

این کارشناس منطقه در پایان به ارزیابی تحولات میدانی در هفته های اخیر پرداخت و خاطر نشان کرد: پیشروی نیروهای مسلح سوری و به موازات آن قوای حشدالشعبی عراق و پیوند آنها در مرز مشترک التنف، از اراده کامل محور مقاومت برای نابودی کامل تروریسم خبر می دهد.
وی افزود: آنطور که از صحنه تحولات منطقه پیداست و همچنان که تحلیلگران سیاسی و نظامی قبل از ماه مبارک رمضان نوید آن را داده بودند، ان شالله تا پایان ماه مبارک مناطق تحت تصرف داعش در عراق بطور کامل و قطعی از لوث وجود تکفیریها پاک سازی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها