امشب گل صعود را چه کسی می زند؟ گوچی؟ جهانبخش؟ طارمی؟ یا اصلا مدافعی مثل جلال حسینی؟ هر بازیکنی امشب موفق شود گل صعود را بزند برای همیشه نامش می رود در دل این تاریخ فوتبال...
کد خبر: ۱۰۴۰۲۴۰
سرنوشت 3 بازیکنی که ایران را به جام جهانی بردند چه شد؟!

به گزارش جام جم آنلاین ، این فوتبال حماسه ساز زیاد دارد. مسابقه حماسه ای هم زیاد دارد. شادی های خیابانی حماسه ای هم در تاریخ فوتبال ایران زیاد ثبت شده است. در کل فوتبال ایران بارها و بارها با حماسه گره خورده است. البته تیم ملی فوتبال ایران اینبار برای صعود به جام جهانی نه نیاز به حماسه دارد نه حماسه ساز. اما برای اینکه بدانیم چه کسی امشب گل صعود را می زند لحظه شمار می کنیم. در 20 سال گذشته سه بازیکن برای ایران و ایرانی شادی آفرین بودند. آنها حماسه ساز هستند و تا ابد از دل فوتبال ایران بیرون نمی روند. خداداد عزیزی، محمد نصرتی و رضا قوچان نژاد. آنها که زمانی گل صعود ایران به جام جهانی را زدند الان کجا هستند و چه می کنند؟!

خداداد، غزالی برای همه دوران

دیدار ایران و استرالیا. شهر ملبورن و یک بازی دیوانه کننده. همان مسابقه ای که عابدزاده کله ملق زد و همان مسابقه ای که یک دیوانه تور دروازه ما را پاره کرد تا ورق به سرعت برگردد و ما به جای استرالیایی ها به جام جهانی برویم.

آن مسابقه را گل خداداد جاودانه کرد. اشتباه مارک بوسنیچ در ارسال توپ علی دایی جوان و تازه نفس را صاحب توپ کرد. او نیم دایره وار چرخید و توپ را به تاریخی ترین شکل ممکن به خداداد عزیزی پاس داد. خداداد هم تاریخی ترین گل ایران را زد. حالا او حماسه ساز ملبورن و غزال تیزپای آسیا بود.

او در جام جهانی 98 فرانسه هم درخشید اما هرگز گلی نزد. خداداد در سال های بعد به تدریج از فوتبال ملی محو شد. اختلاف با بلازویچ در نهایت اخراج او را از تیم ملی به همراه داشت.

خداداد بی سر و صدا از فوتبال خداحافظی کرد و به مربی گری رو آورد، چیزی که هرگز در آن توفیقی به دست نیاورد.

خداداد 46 ساله اکنون در مشهد روزگار می گذراند.زادگاهش برای او آرام ترین نقطه دنیاست...

محمد نصرتی، خلبان پرواز ایران به سمت آلمان

بازی با بحرین اما هرگز از جنس استرالیا نبود. نه حماسه میخواست نه پاس طلایی و نه گل طلایی. به جای عابدزاده حالا میرزاپور دروازه بان تیم ملی بود. علی دایی هنوز در ترکیب بود اما پاس گل را اینبار او نداد و خداداد هم اینبار گل نزد چون اصلا نبود. کسی که گل صعود را در ورزشگاه آزادی به بحرین زد کسی نبود جز محمد نصرتی. گل صعود ایران به جام جهانی بزرگ ترین و بی نظیرترین اتفاق زندگی محمد نصرتی است. او با این گل تا مدت ها کاری کرد همه اشتباهات مرگبارش را در خط دفاعی تیم ملی در بازی های مختلف از یاد ببرند.

نصرتی که با شیث رضایی در آن دیدار پرسپولیس و داماش گیلان برای همیشه نزد هواداران طرد شدند برای آخرین بار در تیم گسترش فولاد بازی کرد. او اکنون تیمی ندارد و بسیار اتفاق افتاد که در سال های اخیر بدون تیم باشد. نصرتی اکنون 36 ساله است.

رضا قوچان نژاد، می درخشد و گل می زند

هنور می درخشد و گل می زند و اتفاقا در اوج قرار دارد. قوچان نژاد در اولسان و در دیدار حیاتی ایران و کره جنوبی تک گل پیروزی بخش و صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل را زد و حماسه ساز شد تا باز هم زننده گل صعود ایران مردی از مشهد باشد.

این بازیکن مشهدی در آن زمان در چارلتون بازی می کرد. چهار سال گذشته و قوچان نژاد هنوز در اوج است. او در فصل اخیر لیگ هلند با تیم هیرنوین تا آستانه آقای گل شدن پیش رفت اما در نهایت به مقام سوم برترین گلزنان رضایت داد. رضا این شانس را دارد تا برای دومین بار تبدیل به بازیکنی شود که گل صعود ایران را می زند...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها