آزادی 15 هزار زندانی جرایم غیرعمد در دستور کار است

رئیس ستاد دیه گفت: آزادی 15 هزار زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیران در دستور کار این ستاد در سال 96 است.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۲۲

اسدالله جولایی افزود: برای آزادی این زندانیان800 میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم تا پایان سال با تامین این اعتبار با کمک خیران، زمینه آزادی این تعداد زندانی را فراهم کنیم.

وی در گفت‌وگو با ایرنا ادامه داد: ستاد دیه کشور در سال گذشته زمینه آزادی 9143 زندانی جرایم غیرعمد را با اعتبار 742 میلیارد تومان فراهم کرد. رئیس ستاد دیه افزود: از ابتدای شکل‌گیری ستاد دیه کشور تاکنون 104هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک این ستاد و خیران از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند.

جولایی با اشاره به این‌که بسیاری از شکات با گذشت از بخشی از طلب خود زمینه آزادسازی این زندانیان را فراهم کردند، از آنها به عنوان خیران نام برد و گفت: سال گذشته شکات با گذشت بخشی از مطالبات خود معادل 278 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه کشور کمک کردند.

وی در ادامه بااشاره به این‌که شمار زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد را رانندگانی تشکیل می‌دادند که در نتیجه حوادث رانندگی به زندان محکوم شده بودند، اعمال قانون بیمه اجباری شخص ثالث را یکی از راهکارهای پیشگیری از ورود این افراد به زندان‌ها دانست.

جولایی افزود: در سال 82، 30 هزار و 200 راننده که در نتیجه حوادث رانندگی محکوم شدند، در بند بودند و اگر قانون بیمه اجباری شخص ثالث اعمال نشده بود، اکنون این آمار بیش از 300 هزار نفر بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها