هفته اول لیگ جهانی والیبال با ظهور قدرت جدیدی در والیبال بنام بلژیک غول کش همراه بود.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۹۳
هفته اول لیگ جهانی والیبال / ظهور غول کشی، بنام بلژیک در والیبال

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هفته اول لیگ جهانی والیبال به پایان رسید هفته ای که اتفاقات عجیب و غریب کم نداشت باخت امریکا به بلژیک یکی از شگفتی های هفته اول رقابتها بود. این رقابتها در حالی در هفته اول به پایان رسید که تیم ها بعد از المپیک دست به جوانگرایی و تغییر در ترکیب خود زدند و طبیعی است که فراز و فرودهایی در نتایج دیده شود.

برزیل در هفته اول با سرمربی و تعدادی از بازیکنان جوان و جدیدش در گروه اول رقابتها گروهی که با تیم های لهستان ،ایتالیا و ایران همگروه است 7 امتیاز دشت کرد و این یعنی دو پیروزی و یک باخت 3-2 ، قهرمان المپیک در این رقابتها در روز نخست هفته اول 3-2 نتیجه را به لهستانی واگذار کرد که دیگر انتیگا را بعنوان سرمربی ندارد و به جای آن دجورجی هدایت این تیم را برعهده گرفته است، گرفتن تک امتیاز از برزیل که خود حتی در صورت قرار نگرفتن در میان 5 تیم سه هفته مرحله مقدماتی به دلیل میزبانی در مرحله حذفی حضور دارد کار سختی برای تیم کمتر متحول شده لهستان نبود.

برزیلی ها به سرمربیگری دال زوتو برابر تیم ملی والیبال ایران به سرمربیگری ایگور کولاکوویچ 3-1 پیروزی رسید در مسابقه ای که تیم ما تنها ست اول را با نتیجه 25-21 برزیل را غافلگیر کرد اما برزیل سه ست بعدی را با نتایج نزدیک 25-19 ، 25-22 و 25-22 برد تا سه امتیاز این مسابقه را از آن خود کند.

برزیلی ها در مسابقه سوم برابر ایتالیا قرار گرفتند ایتالیایی که دیگر زایتسف افسانه ای را ندارد دست به جوانگرایی و تغییراتی در تیمش زده و بلنجینی را بعنوان سرمربی روی نیمکت خود می بیند، قهرمان المپیک ایتالیا را هم با نتیجه مشابه 3-1 شکست داد تا سه امتیاز دیگر به 4 امتیاز قبلی خود بیافزاید و در پایان هفته اول رقابتها در جایگاه اول گروه اول بایستد.

اما تیم دوم گروه اول لهستان تیمی که چند دوره با آنتیگا در لیگ جهانی و رقابتهای جهانی خوش درخشید دیگر این مربی را ندارد آنتیگا به کانادا رفته و سرمربی این تیم را برعهده دارد ، لهستانی ها سکان هدایت تیم شان را به دجورجی داده اند سفید و قرمزپوشان تغییراتی هم در ترکیب تیم می بینند.

لهستانی ها به جز پیروزی 3-2 برابر برزیل که برایشان دو امتیاز داشت و بسیار ارزشمند بود برابر ایتالیا 3-1 به پیروزی رسیدند و با سه امتیاز این مسابقه مجموع امتیاز های خود را به 5 امتیاز رسادند و امیدوار بودند با کسب امتیاز برابر ایران در هفته نخست صدر جدول گروه یک را به خود اختصاص دهد اما اینگونه نشد ملی پوشان کشورمان که میرسعید معروف را به دلیل مشکلات گوراشی در میان خود نمی دیدند با پاسور جوان و باانگیزه و خندان جدید خود سال افزون کار بزرگی کردند و 3-1 این تیم قدرتمند را شکست دادند تا لهستان با همان 5 امتیاز بعد از برزیل در جایگاه دوم جدول گروه یک قرار بگیرد.

تیم ملی والیبال کشورمان به هدایت ایگور کولاکوویچ و چند تغییر پس از باخت برابر برزیل و ایتالیا یک پیروزی خوب و با ارزش را برابر لهستان در حالی برابر لهستان کسب کرد که معروف را به دلیل مشکل گوراشی و سید محمد موسوی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت سال افزون به خوبی جای معروف را پر کرد در بخش دفاع و کار سرعتی هم مسعود غلامی و سامان فائزی به خوبی جای موسوی را پر کردند.

در پایان هفته اول تیم ملی والیبال کشورمان هم امتیاز با ایتالیا اما با معدل امتیازی کمتر نسبت به این تیم در جایگاه چهارم و بعد از ایتالیا قرار دارد.

در گروه دوم که با حضور تیم های آمریکا، صربستان، کانادا و بلژیک برگزار می شود بلژیک در این گروه شگفتی آفرین بود این تیم را می توان غول کش لقب داد بلژیکی ها در این گروه غوغا کردند توانسنتد تیم های آمریکا و صربستان را به ترتیب با نتایج 3-1 و 3-0 شکست داد اما نتیجه را 3-2 به کانادا به سرمربیگری آنتیگا واگذار کرد.

در این گروه بلژیک با 7 امتیاز در پایان هفته اول رقابتها در جایگاه اول قرار دارد.

در این گروه صربستان 6 امتیازی است صربها ، آمریکا را 3-1 شکست دادند، برابر بلژیک 3-0 متوقف شدند و 3-1 بر کانادا پیروز شدند.

اما کانادا تیم سوم گروه دوم در پایان هفته اول چهار امتیاز کسب کرده است.

آمریکا با اسپارو 3-2 از کانادا شکست خورد سپس برابر صربستان 3-1 ناکام ماند و با همین نتیجه برابر بلژیک متوقف شد تا فقط با یک امتیاز در جایگاه چهارم جدول گروه دوم دارد.

در گروه سوم تیم های فرانسه، روسیه، بلغارستان و آرژانتین حضور دارند در این گروه فرانسه با سرمربی خود تیلی سه پیروزی و 9 امتیاز کسب کرده است خروس ها 3-0 بلغارستان و آرژانتین را شکست دادند وبانتیجه 3-1 برابر روسیه به پیروزی رسید تا در پایان دور اول تنها یک ست باخته داشته باشد.

روسیه تیم دوم این جدول با 4 امتیاز ابتدا 3-0 تیم ولاسکو یعنی آرژانتین را شکست دادند ، 3-1 برابر فرانسه متوقف شدند و 3-2 از پس بلغارستان بر نیامدند.

بلغارستان تیم 3 امتیازی و سوم جدول است و آرژانتین با یک پیروزی 3-2 دو امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد.

در جدول کلی مسابقات فرانسه با سه پیروزی 9 امتیازی و در صدر جدول قرار دارد و آمریکا با 1امتیاز در مکان دوازدهم جدول 12 تیمی سطح یک لیگ جهانی در هفته اول قرار دارد، تیم های بلژیک و برزیل به ترتیب در جایگاه دوم و سوم با 7 امتیاز قرار دارند تفاوت جایگاه این دو تیم به دلیل معدل امتیازی است، صربستان با6 امتیاز در جایگاه چهارم، لهستان با 5 امتیاز در جایگاه پنجم، کانادا و روسیه با 4 امتیاز و معدل امتیازی متفاوت به ترتیب ششم و هفتم، ایتالیا بلغارستان و ایران سه تیم 3 امتیازی جدول هستند که به ترتیب در جایگاه هشتم نهم و دهم قرار دارند ، آرژانتین و آمریکا به ترتیب با 2و یک امتیاز در جایگاه یازدهم و دوازدهم جدول رقابتها قرار دارند.

باید به این نکته توجه داشت که تیم ها در هفته نخست رقابتهای لیگ جهانی پس از المپیک ریو بدون حضور در هیچ مسابقه رسمی و مدتها دوری از شرایط مسابقه تنها با اتکا به مسابقات تدارکاتی گام به لیگ جهانی گذاشته اند و برخی از این تیم ها هفته نخست را به عنوان ورود به شرایط مسابقه و سنجش تیم خود می انگارند.

رقابتهای لیگ جهانی امسال در سه هفته مقدماتی برگزار می شود تا در پایان 5 تیم بجز برزیل به مرحله حذفی برسند از انجاکه برزیل میزبان مرحله پایانی حضورش در مرحله بعد مسجل است.

هفته دوم لیگ جهانی در حالی از جمعه نوزدهم به میزبانی ایران آغاز خواهد شد که ما در این هفته میزبان آرژانتین به سرمربیگری ولاسکو، صربستان (تیم سابق سرمربی کنونی تیم ملی والیبال کشورمان ) و بلژیک صدرنشین هستیم.

برنامه هفته دوم مسابقات به شرح زیر است:

جمعه نوزدهم خرداد
- آرژانتین - صربستان
- ایران - بلژیک

شنبه بیستم خرداد
- بلژیک - آرژانتین
- ایران - صربستان

یکشنبه بیست و یکم خرداد
- صربستان - بلژیک
- ایران - آرژانتین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها