سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار شد

اختصاص سهمی از بودجه انتخابات به رسانه ملی

سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری در گزارشی به نمایندگان مجلس تاکید کرد که مناظرات تلویزیونی، پربیننده‌ترین و جذاب‌ترین برنامه تبلیغاتی کاندیداها بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۲۴

به گزارش جام‌جم، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی در این گزارش که در نشست علنی دیروز قرائت شد، اظهار کرد: برنامه‌های مبتنی بر قانون انتخابات برای هر نامزد در مدت 22 روز تبلیغات، 573 دقیقه در سیما و 408 دقیقه در صدا طراحی شد و به‌طور متوسط هر یک از شش نامزد با احتساب مناظرات بیش از 30 ساعت در صداوسیما حضور یافتند که سه مناظره تلویزیونی به عنوان پربیننده‌ترین، موثرترین و جذاب‌ترین آنها محسوب می‌شود.

وی افزود: تنوع برنامه‌ها به‌گونه‌ای بود که کاندیداها تمام اندیشه‌ها، گفتمان‌ها و دیدگاه‌های خود را در رسانه ملی برای مردم ایران تبیین کنند و از انجام تبلیغات پرهزینه دیگر بی‌نیاز باشند. بر این اساس پس از بحث‌های فراوان سه مناظره به صورت زنده طراحی شد و همین اقدام کمیسیون به موفقیت رسانه ملی در انتخابات براساس نظرسنجی‌ها به میزان 77 درصد منجر شد. این در حالی است که موفقیت صداوسیما در انتخابات سال 92، 68 درصد بود. قاضی‌زاده افزود: رشد 10 درصدی مشارکت در بعد از مناظره ها، همچنین کاهش مرددین شرکت در انتخابات از 30درصد به 5/18 درصد در ده روز مانده به انتخابات و روند افزایش اعتماد مردم به دریافت اطلاعات و اخبار مربوط به انتخابات از طریق صداوسیما به میزان 77درصد و اعتماد 55 درصد به آن در طول نظرسنجی ها نشان از توفیقات رسانه، اقدامات موثر کمیسیون در امر تبلیغات، اطلاع رسانی دقیق، متقن و اطمینان بخش منتج به اعتماد مردم است. سخنگوی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی خود را از 24/11/95 لغایت 29/2/96 با مدیریت واحد تحت عنوان ستاد انتخابات رسانه ملی، تشکیل شده از شش معاونت آن سازمان با چهار رویکرد در دوره «تبیینی»، «تبلیغی»، «تهییجی» و «فراخوان» آغاز کرد. از مجموع 16 هزار ساعت برنامه، 1046 ساعت برنامه در 17 شبکه سیما، 1059 ساعت برنامه در 14شبکه صدا، 6917 ساعت برنامه در 33 شبکه استانی، 576 ساعت برنامه در 30 شبکه برون مرزی و 6614 ساعت برنامه خبری ـ تحلیل در معاونت سیاسی در بخش‌های مختلف خبری ملی و استانی پخش شد. قاضی‌زاده‌هاشمی برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما را دارای حجمی گسترده و قابل ستایش خواند و افزود: امید می‌رود از بودجه چند صد میلیاردی انتخابات که در اختیار وزارت کشور است، سهم قابل‌قبولی به سازمان صداوسیما بابت مشارکت صادقانه و تلاش هنرمندانه تعلق گیرد. وی با اشاره به واصل شدن 43 شکایت از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادها نسبت به مواضع نامزدها گفت: با عنایت به آن‌که اگر همه شکایت‌ها وارد دانسته شده و زمان پاسخگویی به همه آنها داده می‌شد ضمن ایجاد یک دور تسلسل نافرجام بین شاکیان و نامزدها، سیر اصلی انتخابات و تبلیغات در مسیر دیگری قرار می‌گرفت، زمانی برای پاسخگویی برای هیچ یک از شاکیان در نظر گرفته نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها