«شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر کویت دوشنبه شب تلاش‌هایی را برای حل و فصل بحران روابط میان قطر و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام داد.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۷۹
رایزنی‌های کویت با قطر و عربستان در زمینه تنش میان ریاض و دوحه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، امیر کویت دقایقی پیش (دوشنبه شب) در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به بررسی بحران روابط این کشور با چند کشور عربی پرداخت و خواستار کاهش تنش در روابط اعضای شورای همکاری خلیج فارس و جلوگیری از تشدید تنش شد.
امیر کویت همچنین بر لزوم حل و فصل مشکلات و اختلافات از راه دیپلماتیک و سیاسی شد.
شیخ صباح الاحمد همچنین در دیدار «خالد الفیصل» فرستاده سلمان شاه عربستان پیام شفاهی وی را دریافت کرد.
عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. کشورهای امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن نیز روابط سیاسی خود را با قطر قطع کرده‌اند.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها