ایمیل‌های درز کرده از سفیر امارات در آمریکا از هماهنگی وی با یک بنیاد معروف حامی رژیم صهیونیستی علیه ایران حکایت دارد.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۵۹
درز اطلاعات مهم با هک شدن ایمیل سفیر امارات در آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، برخی پایگاه های اینترنتی مضمون ایمیل های رد و بدل شده بین «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا و لابی صهیونیستی و به طور مشخص «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» را که از سوی «شیلان ادیلسون» میلیاردر اسرائیلی تامین مالی می شود، منتشر کردند.

در همین راستا، «جان هانا» عضو ارشد این بنیاد و مشاور امنیت ملی دیک چنی، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۶ اوت گذشته ایمیلی را به پیوست یک مقاله‌ برای سفیر امارات ارسال کرده که در آن امارات و بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به ایفای نقش در کودتای ناکام ترکیه متهم شده‌اند.
هانا نوشته است: «از اینکه در تیم تو هستیم افتخار می کنم».

یکی دیگر از ایمیل‌ ها، حاوی پیشنهادی برای دیدار قریب الوقوع بین بنیاد دفاع از دموکراسی ها و مسئولان اماراتی که ۱۱ الی ۱۴ ماه ژوئن جاری برگزار خواهد شد، است.

شرکت دوبوویتز، هانا و «جاناتان شانزر» معاون رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها از جمله مدعوان این دیدار هستند.
یکی از عنوان‌های این دیدار «بحث در مورد سیاست‌های احتمالی ایالات متحده و امارات برای تاثیرگذاری بر اوضاع داخلی ایران» از طریق استفاده از «ابزارهای سیاسی، اقتصادی، نظامی، اطلاعاتی و سایبری» است.

یکی از موضوعات مهمی که قرار است در سفر مسئولان بنیاد دفاع از دموکراسی به امارات مورد بحث قرار گیرد، وضعیت قطر است. «الجزیره، ابزاری برای بی‌ثبات کردن منطقه» عنوان یکی از جلساتی است که قرار است بین اعضای بنیاد دفاع از دموکراسی و مقامات اماراتی برگزار شود.

با وجود آنکه امارات می‌گوید رابطه‌ ای با اسرائیل ندارد، اما شماری از ایمیل‌ های العتیبه نشان می‌دهد که او با لابی صهیونیستی و بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها علیه ایران همکاری و هماهنگی داشته است.

در ایمیلی که در تاریخ ۱۰ مارس گذشته از ایمیل «مارک دوبودز» مدیر صندوق دفاع از دموکراسی ها به العتیبه ارسال شده و یک نسخه از آن نیز در اختیار جان هانا قرار گرفته است فهرستی از شرکت‌هایی که در ایران، امارات متحده عربی و عربستان سعودی سرمایه گذاری می کنند، ارسال شده است.

وی در این ایمیل نوشته است: «جناب سفیر، متنی که به پیوست ارائه شده، فهرستی است از شرکت‌هایی از هر کشور که همزمان با ایران با امارات متحده عربی و عربستان سعودی هم تجارت دارند. همانطور که با هم صحبت کردیم، می‌توان شرکت‌های این فهرست هدف را بر سر دو راهی قرار داد [میان ایران و امارات].»

این فهرست طویل شامل شماری از شرکت ها و موسسات جهانی از جمله شرکت «ایرباس» فرانسه و «لوک اویل» روسیه است.

در ایمیل دیگری که ماه آوریل گذشته توسط «جان هانا» به العتیبه ارسال شده است هانا از قطر برای میزبانی از نشست جنبش حماس در هتل تحت مالکیت اماراتی ها در دوحه گلایه کرده و العتیبه نیز در جواب وی پاسخ داده است که کشورش مسئول این امر نیست بلکه مساله حقیقی وجود پایگاه نظامی آمریکا در قطر است.

العتیبه همچنین در ایمیلی به تاریخ ۳ جولای ۲۰۱۳ یعنی مدت کوتاهی بعد از سرنگونی «محمد مرسی» رئیس‌جمهور وقت مصر، به «استیون هادلی» از مقامات دولت «جورج بوش» نوشته است که باید از اعتراضات علیه مرسی حمایت کرد.

وی نوشته است: «وضعیت امروز مصر، یک انقلاب دوم است. جمعیت مردمی که الان در خیابان هستند، از ژانویه ۲۰۱۱ هم بیشتر است. این کودتا نیست، بلکه انقلاب است. کودتا زمانی است که نظامیان اراده خود را به مردم تحمیل کنند، اما اکنون نظامیان دارند به خواست مردم پاسخ می‌گویند.»

گفتنی است که «روزنامه دیلی» بیست پیش از این اعلام کرده بود که یک گروه هکر موسوم به «گلوبال لیکس» اعلام کردند که محتوای ایمیل های یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در آمریکا را منتشر خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها