جنجال تازه رئیس جمهور آمریکا

ترامپ تحقیقات دانشمندان را تحریف کرد

موسسه فناوری ماساچوست آمریکا اعلام کرده اشاره دونالد ترامپ به تحقیقات آنها طی سخنرانی مربوط به خروج از توافقنامه پاریس، در حقیقت تحریف پژوهش های آنان به شمار می رود.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۵۳
ترامپ تحقیقات دانشمندان را تحریف کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، موسسه فناوری ماساچوست اعلام کرده تکیه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بر تحقیقات آنها برای خروج از توافقنامه پاریس، تحریف مطالعات آنان به شمار می آید.

ترامپ طی سخنرانی خود در روزهای گذشته تصمیم خود برای خروج از توافقنامه پاریس را اعلام کرد. زیرا به اعتقاد او این توافقنامه نمی تواند با سرعتی کافی دمای در حال افزایش جهان را بکاهد و در نتیجه تاثیر قابل توجهی نخواهد داشت.

وی در این باره گفت: حتی اگر توافقنامه پاریس به کامل اجرا شود و همه کشورها با آن هماهنگ باشند، تا ۲۱۰۰ میلادی دمای هوای جهان فقط ۲ دهم درجه سانتی گراد کاسته می شود. این مقدار بسیار کمی است.

اسناد کاخ سفید نشان می دهد این گفته ها اشاره به تحقیقات MIT دارد. این دانشگاه در آوریل ۲۰۱۶ میلادی پژوهشی را با عنوان «توافقنامه پاریس چه تغییراتی ایجاد می کند؟»منتشر کرد که نشان می دهد در صورتی که شرکت ها براساس این معاهده عمل کنند فرایند گرم تر شدن جهان تا ۲۱۰۰ میلادی بین ۰.۶ تا ۱.۱ درجه سلیوس کاهش خواهد یافت.

اروان منیر یکی از مولفان این پژوهش در این باره گفت: ما از خروج آمریکا از توافقنامه پاریس حمایت نمی کنیم. اگر هیچ اقدامی انجام ندهیم ممکن است دمای جهان ۵ درجه یا بیشتر گرمتر شود و این فاجعه آمیز خواهد بود.

جاین ریلی یکی از مدیران برنامه همکاری مشترک MIT به نام «علم و سیاست تغییر جهانی» نیز اعلام کرده دانشمندان هیچ تماسی با کاخ سفید نداشته اند.

وی در این باره افزود: به نظر می رسد برداشت ترامپ تحریفی تمام عیار از مشکل آب و هوایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها