پرسپولیس به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد تا حقایق بسیاری روشن شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۲۲
التیام غرور ضربه خورده

بعد از آن نمایش بحث‌برانگیز استقلال در برابر العین، لازم بود غرور ضربه خورده خود را ترمیم کنیم. تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان در یک شب بازی داشتند.

با توجه به شکست استقلال خوزستان در مسابقه‌ای که روی کاغذ، میزبانش بود، امید ما برای دیدار برگشت کم شده بود. با این حال باید به پورموسوی و شاگردانش تبریک گفت که با وجود همه کاستی‌ها و همه مشکلات شدید مالی، نمایشی سزاوارانه در برابر تیم پرقدرت حریف ارائه کردند. اما پرسپولیس در برابر لخویا با تمام وجود بازی کرد. برانکو که از نبود کمال کامیابی‌نیا در داربی تهران ضربه سختی خورده بود، برای تکرار نشدن آن اتفاق تلخ، برنامه تاکتیکی تازه‌ای در نظر گرفت تا به دلیل نبود این هافبک در بازی با لخویا به همان صورت مجازات نشود. چه محسن ربیع‌خواه و چه شهاب کرمی در این پست عالی بودند و عملکردی قابل دفاع داشتند تا بازیکنان عقب زمین فشار بالایی را متحمل نشوند.

برنامه پرسپولیس در این بازی به صورت مشخص، دفاع سازمان یافته تیمی بود و فرشاد احمدزاده و بخصوص وحید امیری در همه نقاط زمین دیده می‌شدند و با دوندگی بسیار سعی داشتند تمام وظایف تاکتیکی را اجرا کنند.

جدا از این بازیکنان، عملکرد خط دفاعی پرسپولیس درخشان بود. این خط به رهبری سیدجلال حسینی و با حضور ماهینی و انصاری و محرمی از جان و دل بازی کردند و البته شانس هم دخیل بود تا دروازه پرسپولیس در این بازی بسته بماند. حالا پرسپولیس تنها نماینده باقیمانده ما در لیگ قهرمانان آسیاست و از آغاز فصل بعدی لیگ برتر ایران باید در آخرین روزهای مرداد بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی را برگزار کند. ضرورت دارد مدیران وزارت ورزش و مدیران باشگاه تمام تلاش خود را برای حمایت از این نماینده انجام دهند. تیمی باید به مرحله یک‌چهارم نهایی برود که ایرادهای مراحل قبل را برطرف کرده باشد. جدا از دو خرید تازه (منشا و خلیل‌زاده)، باید بازیکنان جدیدی جذب شوند که در دیدارهای حساس و حیاتی مراحل بالاتر به کمک تیم بیایند.

امیر حاج‌رضایی - کارشناس فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها